Sociologia de l'empresa [100482]
Rodriguez Soler, Joan
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret

Títol variant: Business Sociology
Títol variant: Sociología de la empresa
Data: 2018-19
Resum: Es tracta d'un assignatura obligatòria de segon curs, primer semestre. És, per tant, una assignatura bàsica que pretén introduir l'alumnat en l'anàlisi de l'estructura i l'organització de l'empresa, mitjançant els principals enfocaments teòrics, des d'una perspectiva sociològica. Aquest treball conceptual ha de permetre conèixer i interpretar les transformacions actuals en les empreses i els seus efectes sobre l'organització del treball, les relacions laborals i les polítiques de gestió de la mà d'obra. Uns objectius que es complementen amb l'adquisició d'habilitats bàsiques pel que fa a la cerca, elaboració i anàlisi de fonts estadístiques oficials lligades a la problemàtica de l'empresa, així com també d'aquelles que propicien el treball en equip i l'autoorganització i responsabilització del treball. És així que en acabar l'assignatura, l'alumnat serà capaç de: Conèixer les distintes aproximacions sociològiques a l'anàlisi de l'empresa Distingir les distintes dimensions, dinàmiques i protagonistes que conformen i intervenen en les empreses Contextualitzar l'activitat empresarial Aplicar aquests coneixements a l'anàlisi crítica i rigorosa de les empreses Disposar de les eines bàsiques per a intervenir en el camp empresarial (gestió recursos humans i 1 Disposar de les eines bàsiques per a intervenir en el camp empresarial (gestió recursos humans i relacions laborals, especialment) Fer servir les principals bases de dades i/o fonts estadístiques d'aquest camp Disposar de les habilitats bàsiques que permetin un treball autònom i cooperatiu.
Resum: It is a compulsory subject of the second year, first semester. It is, therefore, a basic subject that aims to introduce students to the analysis of the structure and organization of the company, through the main theoretical approaches, from a sociological perspective. This conceptual work has to allow to know and interpret the current transformations in companies and their effects on the organization of work, industrial relations and labor management policies. These objectives are complemented by the acquisition of basic skills in terms of the search, preparation and analysis of official statistical sources linked to the company's problems, as well as those that promote teamwork and self-organization and accountability of work At the end of the course, students will be able to: Know the different sociological approaches to the analysis of companies Distinguish the different dimensions, dynamics and protagonists existing in companies Contextualize business activity Apply this knowledge to the critical and rigorous analysis of companies Have the basic tools to intervene in the business field (especially, management of human resources 1 Have the basic tools to intervene in the business field (especially, management of human resources and industrial relations) Use the main databases and / or statistical sources of this field Have the basic skills that allow an autonomous and cooperative work.
Resum: Se trata de una asignatura obligatoria de segundo curso, primer semestre. Es, por lo tanto, una asignatura básica que pretende introducir al alumnado en el análisis de la estructura y la organización de la empresa, mediante los principales enfoques teóricos, desde una perspectiva sociológica. Este trabajo conceptual tiene que permitir conocer e interpretar las transformaciones actuales en las empresas y sus efectos sobre la organización del trabajo, las relaciones laborales y las políticas de gestión de la mano de obra. Unos objetivos que se complementan con la adquisición de habilidades básicas en cuanto a la búsqueda, elaboración y análisis de fuentes estadísticas oficiales ligadas a la problemática de la empresa, así como también a aquellas que propician el trabajo en equipo y la auto organización y responsabilización del trabajo. Al acabar la asignatura, el alumnado será capaz de: Conocer las distintas aproximaciones sociológicas al análisis de la empresa Distinguir las distintas dimensiones, dinámicas y protagonistas que conforman e intervienen en las empresas Contextualizar la actividad empresarial Aplicar estos conocimientos al análisis crítico y riguroso de las empresas Disponer de las herramientas básicas para intervenir en el campo empresarial (gestión recursos humanos y relaciones laborales, especialmente) Usar las principales bases de datos y/o fuentes estadísticas de este campo Disponer de las habilidades básicas que permitan un trabajo autónomo y cooperativo 1.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català.
Titulació: Relacions Laborals [2500258]
Pla d'estudis: Grau en Relacions Laborals [806]



Català
8 p, 101.6 KB

Anglès
8 p, 100.5 KB

Castellà
8 p, 100.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2018-06-22, darrera modificació el 2018-10-20



   Favorit i Compartir