L'Ús del cos en l'aprenentatge de l'escriptura : estudi sobre la tècnica Alexander aplicada en un context escolar
Faustino Aldea, Ariadna
Martínez Mínguez, Maria Lourdes
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Fecha: 2015
Descripción: 91 p.
Resumen: Aquest estudi pretén analitzar els efectes de la Tècnica Alexander en relació als hàbits posturals associats a l'aprenentatge de l'escriptura. La metodologia utilitzada ha estat mixta. La mostra infants de entre 5 i 6 anys. Els instruments emprats han estat: una prova pretest-posttest, diari de camp, entrevista amb la tutora i la observació i anàlisi dels vídeos registrats, amb el programa Kinovea. Els resultats mostren que els infants que han rebut formació en Tècnica Alexander disminueix la presència d'hàbits posturals perjudicials associats a l'acte d'escriure, tot i que l'evolució dels subjectes es produeix de manera desigual.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Català
Titulación: Recerca en Educació [4313815]
Colección: Facultat de Ciències de l'Educació. Màster de recerca en educació
Documento: Treball de fi de postgrau
Materia: Alexander, Tècnica ; Escriptura -- Ensenyament primari



91 p, 2.7 MB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Trabajos de investigación y proyectos de final de carrera > Ciencias de la Educación. TFM

 Registro creado el 2018-06-27, última modificación el 2022-07-09



   Favorit i Compartir