Com millorar ecosistemes degradats per monocultius de bananes i plàtans
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia
Vera Avilés, Daniel Federico

Títol variant: Cómo mejorar ecosistemas degradados por monocultivos de bananas y plátanos
Títol variant: How to improve environments degraded by monocultures of banana and plantain
Data: 2018
Resum: En la seva tesi, Daniel Vera ha estudiat l'efecte de barrejar espècies en els conreus de Musàcies (bananes i plàtans) per millorar els ecosistemes degradats pel seu monocultiu que es donen a l'Equador. Hi ha dut a terme dos estudis paral·lels comparatius entre terreny monocultius i d'altres amb plantació de diferents varietats al llarg de dos anys. Els resultats indiquen la conveniència d'utilitzar la barreja varietal per minimitzar el dany per plagues, mantenint alhora el sistema de producció i la diversitat ambiental.
Resum: En su tesis, Daniel Vera ha estudiado el efecto de mezclar especies en los cultivos de musáceas (bananas y plátanos) para mejorar la degradación de los ecosistemas por su monocultivo que se da en Ecuador. Ha llevado a cabo dos estudios paralelos comparativos entre terrenos con monocultivos y otros con plantaciones de diferentes variedades a lo largo de dos años. Los resultados indican la conveniencia de utilizar la mezcla varietal para minimizar el daño por plagas, manteniendo a la vez el sistema de producción y la diversidad ambiental.
Resum: In his thesis, Daniel Vera has studied the effect of Musaceae mixed- species plantations on improving the ecosystems degradation in Ecuador due to monocultures. He performed two comparative parallel studies at two sites in Ecuador, with monocultures and with mixed plantations during two years. Results suggest convenience of using varietal mix for minimizing the damage caused by pests and diseases, maintaining at the same time the production system and the environmental diversity.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria. Creative Commons
Llengua: Català, Castellà i Anglès
Document: Article ; divulgació ; Versió publicada
Publicat a: UAB divulga, Abril 2018, p. 1-3, ISSN 2014-6388



Català
3 p, 506.6 KB

Español
3 p, 352.9 KB

English
3 p, 353.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > UAB Divulga
Articles > Articles de divulgació

 Registre creat el 2018-07-09, darrera modificació el 2025-03-30



   Favorit i Compartir