Scopus: 2 citations, Google Scholar: citations,
Acerca de las dificultades para aceptar que los niños piensan sobre lo escrito
Ferreiro, Emilia

Date: 2018
Abstract: On the 17th, 18th and 19th of November, 2016, the International Literacy and Writing Conference was held, as part of the commemorations of the 10th anniversary of the Master in Writing and Literacy at the Universidad Nacional de La Plata, Argentina. This article derives from the conference with which Dr. Emilia Ferreiro closed the encounter. The author analyzes theoretical and methodological difficulties faced by teachers and researchers in accepting that children construct knowledge about writing.
Abstract: Los días 17, 18 y 19 de noviembre del 2016, se realizaron las Jornadas Internacionales de Escritura y Alfabetización, en el marco del décimo aniversario de la Maestría en Escritura y Alfabetización de la Universidad Nacional de La Plata, Argentina. El presente artículo deriva de la conferencia con la que la Dra. Emilia Ferreiro diera cierra a dichas Jornadas. En una exposición amena y rigurosa, la autora analiza dificultades teóricas y metodológicas, de docentes e investigadores, para aceptar que los niños construyen conocimientos sobre lo escrito.
Abstract: Les Journées Internationales de l'Ecriture et de l'Alphabétisation ont eu lieu les 17, 18 et 19 novembre 2016 dans le cadre du dixième anniversaire du Master en Lettres et Alphabétisation de l'Université Nationale de La Plata, Argentine. Le présent article découle du discours de clôture par Mme Emilia Ferreiro. Dans une exposition plaisante et rigoureuse, l'auteur analyse les difficultés théoriques et méthodologiques, des enseignants et des chercheurs, à accepter que les enfants construisent des connaissances sur l'écriture.
Abstract: Els dies 17, 18 i 19 de novembre del 2016, es van realitzar les Jornades Internacionals d'Escriptura i Alfabetització, en el marc del desè aniversari del Màster en Escriptura i Alfabetització de la Universitat Nacional de la Plata, Argentina. El present article deriva de la conferència amb la qual la Dra. Emilia Ferreiro va tancar aquestes Jornades. En una exposició amena i rigorosa, l'autora analitza les dificultats teòriques i metodològiques, de docents i investigadors, per acceptar que els nens construeixen coneixements sobre l'escrit.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Investigación evolutiva, adquisición de la lengua escrita, conceptualizaciones infantiles ; Developmental research, beginning literacy, children's ideas about written marks ; Recherche évolutive, l'écrit avant l'enseignement formel, conceptualisation des enfants à propos de l'écrit ; Recerca evolutiva, adquisició de la llengua escrita, conceptualitzacions infantils
Published in: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 11 Núm. 2 (may-june 2018) , p. 13-34 (Invited Authors) , ISSN 2013-6196

Adreça original: https://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/v11-n2-ferreiro
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/340787
DOI: 10.5565/rev/jtl3.769


22 p, 2.6 MB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Articles > Research articles

 Record created 2018-09-28, last modified 2022-02-06



   Favorit i Compartir