Google Scholar: citas
Una experiència d'ensenyament del temps històric
Santisteban, Antoni (Universitat Rovira i Virgili)

Fecha: 2007
Resumen: En aquest article es presenta una experiència d'ensenyament del temps històric a l'escola primària. Què és el temps històric? Com s'ensenya? Com s'aprèn? Sense una comprensió del temps històric els nens i nenes no poden apropar-se a la història. La mateixa historiografia reconeix que el temps és el gran concepte de la història. És molt coneguda la frase de l'historiador Fernand Braudel (1984): 'L'historiador no s'evadeix mai del temps de la història: el temps s'adhereix al seu pensament com la terra a la pala del jardiner (. . . ). Per a l'historiador tot comença i tot acaba amb el temps'. Koselleck (1993) relaciona el temps històric amb la vida: 'Qui pretén fer-se una idea corrent del temps històric ha de prestar atenció a les arrugues d'un avi, a les cicatrius en què està present un destí de la vida passada'.
Derechos: Tots els drets reservats.
Lengua: Català
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Didàctica de les Ciències Socials ; Història ; Educació Primària
Publicado en: Comunicació educativa, Núm. 20 (2007) , p. 59-62, ISSN 1575-9911

Adreça original: https://revistes.urv.cat/index.php/comeduc/article/view/380
DOI: 10.17345/comeduc200759-62


4 p, 1.5 MB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Ciencias sociales y jurídicas > GREDICS (Grupo de Investigación en Didáctica de las Ciencias Sociales)
Artículos > Artículos de investigación
Artículos > Artículos publicados

 Registro creado el 2018-11-14, última modificación el 2021-08-08



   Favorit i Compartir