visitante ::
identificación
|
|||||||||||||||
Buscar | Enviar | Ayuda | Servicio de Bibliotecas | Sobre el DDD | Català English Español |
Página principal > Artículos > Artículos publicados > Una experiència d'ensenyament del temps històric |
Fecha: | 2007 |
Resumen: | En aquest article es presenta una experiència d'ensenyament del temps històric a l'escola primària. Què és el temps històric? Com s'ensenya? Com s'aprèn? Sense una comprensió del temps històric els nens i nenes no poden apropar-se a la història. La mateixa historiografia reconeix que el temps és el gran concepte de la història. És molt coneguda la frase de l'historiador Fernand Braudel (1984): 'L'historiador no s'evadeix mai del temps de la història: el temps s'adhereix al seu pensament com la terra a la pala del jardiner (. . . ). Per a l'historiador tot comença i tot acaba amb el temps'. Koselleck (1993) relaciona el temps històric amb la vida: 'Qui pretén fer-se una idea corrent del temps històric ha de prestar atenció a les arrugues d'un avi, a les cicatrius en què està present un destí de la vida passada'. |
Derechos: | Tots els drets reservats. |
Lengua: | Català |
Documento: | Article ; recerca ; Versió publicada |
Materia: | Didàctica de les Ciències Socials ; Història ; Educació Primària |
Publicado en: | Comunicació educativa, Núm. 20 (2007) , p. 59-62, ISSN 1575-9911 |
4 p, 1.5 MB |