Idees per a la millora de l’educació a la Catalunya d’avui i de demà
Tomàs i Folch, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Muñoz Moreno, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)

Título variante: Thoughts for improving today’s and tomorrow’s education in Catalonia
Fecha: 2016
Resumen: L’article presenta els principals resultats de la recerca que analitza la realitat política i educativa des d’una perspectiva sistèmica de l’educació. Parteix de la revisió de la legislació educativa, les propostes educatives de les formacions polítiques que van obtenir representació parlamentària als comicis electorals del 27 de setembre de 2015, les contribucions dels moviments socials i les aportacions d’experts, per a delimitar unes idees-eix que orientarien el paper de l’educació, l’Administració educativa, la inspecció educativa i el finançament de l’educació en un sistema educatiu propi a Catalunya. Juntament amb la revisió legislativa i l’anàlisi de documents, s’han portat a terme dos grups de discussió amb la participació de diferents agents i protagonistes de la comunitat educativa. Els principals resultats obtinguts permeten concloure, entre altres qüestions, la necessitat de revisar el paper de l’educació a la nostra societat i la seva Administració, superant les disfuncions que actualment s’observen i que dificulten l’assoliment dels reptes plantejats.
Resumen: This article presents the main results of the research which analyzes the political and educational reality from a systemic perspective of education. The starting points of this study are the review of educational legislation, the educational proposals of the political parties that won parliamentary representation in the elections of 27 September 2015, the contributions of social movements and the contributions of experts, from which we delimit the fundamental ideas that should orient the role of education, educational administration, educational inspection and financing of education in a systemic perspective of education in Catalonia. Together with a legislative review and a document analysis, we have studied two focus groups with the participation of different actors and protagonists of the educational community. The main results obtained allow us to conclude, among other things, that there is a need to review the role of education in our society and its Public Administration in order to overcome the dysfunctions observed, which currently hinder the meeting of challenges.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Català.
Documento: article ; recerca ; publishedVersion
Materia: Reptes ; Educació ; Administració educativa ; Sistema educatiu ; Inspecció educativa ; Finançament de l’educació ; Challenges ; Education ; Educational administration ; Education system ; Supervision ; Education funding
Publicado en: Revista catalana de pedagogia, Vol. 10 (2016) , p. 127-148, ISSN 1695-5641

Adreça original: http://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/142227


22 p, 496.4 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos de investigación
Artículos > Artículos publicados

 Registro creado el 2018-12-13, última modificación el 2019-02-06



   Favorit i Compartir