Google Scholar: cites
Unas tablas renacentistas de Diego Aguilar en la iglesia de Santa Cristina de Valdesaz (Segovia)
Lorenzo Arribas, Josemi

Títol variant: Some Renaissance panel paintings by Diego Aguilar in the church of Santa Cristina de Valdesaz (Segovia)
Títol variant: Unes taules renaixentistes de Diego Aguilar a l'església de Santa Cristina de Valdesaz (Segòvia)
Data: 2018
Resum: Con motivo de la restauración del retablo barroco de la iglesia de Valdesaz (2016), se realizó un estudio para su documentación, así como la de las tablas reaprovechadas y de la talla de santa Cristina que contiene. Para ello, se analizaron los libros de fábrica parroquiales, conservados desde el siglo XVII, con lo que se ha conseguido establecer la autoría del retablo (Lázaro Marcos, 1707). La de las tablas (Diego de Aguilar, antes de 1570) se ha podido colegir con metodología propia de la historia del arte. Desconocemos la firma de la talla. Dada la poca información sobre este humilde edificio de origen románico, se aporta una interpretación sumaria sobre su evolución constructiva.
Resum: Amb motiu de la restauració del retaule barroc de l'església de Valdesaz (2016), es va fer un estudi per a la seva documentació, així com per a la de les taules reaprofitades i de la talla de santa Cristina que conté. Per fer-ho, es van analitzar els llibres de fàbrica parroquials, conservats des del segle XVII, amb la qual cosa s'ha aconseguit establir l'autoria del retaule (Lázaro Marcos, 1707). La de les taules (Diego de Aguilar, abans de 1570) s'ha pogut col·legir amb metodologia pròpia de la història de l'art. No tenim coneixement de la signatura de la talla. Atesa la poca informació sobre aquest humil edifici d'origen romànic, s'aporta una interpretació sumària sobre la seva evolució constructiva.
Resum: On the occasion of the restoration of the Baroque altarpiece of the church of Valdesaz (2016), a study was conducted to document this piece, as well as the reused panel paintings and the wooden carving of Saint Christine also in the church. To this end, parish books preserved since the 17th century were analyzed to establish the authorship of the altarpiece (Lázaro Marcos, 1707). The authorship of the panel paintings (Diego de Aguilar, before 1570) was established using art history methodology, but the author of the carving is unknown. Given the scarcity of information about this humble building of Romanesque origin, a summary interpretation of its constructive evolution is provided.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Retablo barroco ; Restauración ; Hagiografía ; Libros de fábrica ; Arquitectura románica ; Archivo diocesano de Segovia ; Pintura manierista ; Retaule barroc ; Restauració ; Santa Cristina de Bolsena ; Hagiografia ; Arxiu diocesà de Segòvia ; Llibres de fàbrica ; Arquitectura romànica ; Mannerism painting ; Baroque altarpiece ; Restoration ; Saint Christine of Bolsena ; Hagiography ; Parish books ; Romanesque architecture
Publicat a: Locus amoenus, Vol. 16 (2018) , p. 93-119 (Articles) , ISSN 1135-9722

Adreça original: https://revistes.uab.cat/locus/article/view/v16-lorenzo
DOI: 10.5565/rev/locus.324


28 p, 2.4 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Locus amoenus
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2018-12-20, darrera modificació el 2019-07-21



   Favorit i Compartir