Fecha: |
2013 |
Resumen: |
L'abandonament escolar a les Illes Balears presenta característiques específiques en part influenciades pel model econòmic. Les taxes d'abandonament escolar prematur han estat històricament més elevades a les comunitats autònomes turístiques. És el cas de les comunitats de l'arc mediterrani on el cost d'oportunitat per als estudis postobligatoris és elevat, a causa de l'atracció del mercat de treball anterior a la crisi. En aquest sentit és important estudiar l'abandonament en aquests territoris. En el present capítol s'analitza l'estat de la qüestió a les Illes Balears dels darrers deu anys. Primerament, s'investiguen les definicions de fracàs i abandonament; en segon lloc , les principals xifres que aporten elements per a la reflexió i, en tercer lloc, els debats sobre l'abandonament. La línia argumental del capítol posa l'accent en els aspectes contextuals socioeconòmics i educatius més que no pas en la vulnerabilitat educativa individual. En conjunt, la panoràmica estudiada aporta elements per a un aprofundiment del coneixement dels trets de l'abandonament en el cas balear. |
Ayudas: |
Ministerio de Economía y Competitividad CSO2012-31575
|
Derechos: |
Tots els drets reservats. |
Lengua: |
Català |
Documento: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Materia: |
Abandonament escolar prematur ;
Illes Balears ;
Abandono escolar prematuro ;
Islas Baleares ;
Educació ;
Educación ;
Espanya ;
España |
Publicado en: |
Anuari de l'educació de les Illes Balears, 2013, p. 480-496, ISSN 1889-805X |