L'abandonament escolar en context : algunes reflexions després del Seminari Abjoves
Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autonònoma de Barcelona. Grup de Recerca Globalització, Educació i Polítiques Socials)
Castejón, Alba (Universitat Autonònoma de Barcelona. Grup de Recerca Globalització, Educació i Polítiques Socials)
Curran, Marta (Universitat Autonònoma de Barcelona. Grup de Recerca Globalització, Educació i Polítiques Socials)
Fontdevila, Clara (Universitat Autonònoma de Barcelona. Grup de Recerca Globalització, Educació i Polítiques Socials)
Montes, Alejandro (Universitat Autonònoma de Barcelona. Grup de Recerca Globalització, Educació i Polítiques Socials)

Fecha: 2016
Resumen: Els dies 12 i 13 de maig del 2016 es va realitzar a la Universitat Autònoma de Barcelona el Seminari Internacional ABJOVES (http://ABJOVES. es/seminario/). El seminari, concebut com a acte de cloenda del projecte I+D+i L'abandonament escolar prematur a Espanya: una anàlisi de les decisions, motivacions i estratègies educatives dels joves va comptar amb l'assistència de més de 140 persones que des de diferents institucions –universitats, administracions educatives, centres educatius, etc. – van presentar les seves reflexions i propostes al voltant d'un tema tan pertinent i rellevant com el de l'abandonament escolar prematur (AEP). A Catalunya, l'AEP –que fa referència a la proporció de joves de 18 a 24 anys que no han continuat la seva formació més enllà de l'etapa obligatòria– arriba gairebé al 20% de la població, cosa que suposa un fet inadmissible des d'un punt de vista no tan sols de desenvolupament econòmic i social del país, sinó sobretot des del punt de vista de la justícia i la cohesió social. Aquest article conté cinc grans lliçons apreses al voltant de l'AEP que pretenen recollir i sistematitzar els debats que van tenir lloc en el marc del Seminari Internacional ABJOVES. Evidentment, aquestes cinc lliçons no cobreixen totes les vessants del tema, ni tenen pretensió d'exhaustivitat, però sí que representen alguns dels aspectes clau vinculats amb la seva conceptualització, explicació i intervenció.
Nota: Número d'acord de subvenció MINECO/CSO2012-31575
Derechos: Tots els drets reservats
Lengua: Català.
Documento: article ; recerca ; publishedVersion
Materia: Educació ; Abandonament escolar prematur ; Espanya ; Educación ; Abandono escolar prematuro ; España
Publicado en: butlletí inf@ncia, Núm. 97 (setembre 2016) , ISSN 1988-7612

Adreça alernativa: http://treballiaferssocials.gencat.cat/ca/actualitat/butlletins_electronics/butlleti_infancia/Num.97/


6 p, 395.1 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Ciencias sociales y jurídicas > Globalización, Educación y Políticas Sociales (GEPS)
Artículos > Artículos de investigación
Artículos > Artículos publicados

 Registro creado el 2019-02-08, última modificación el 2019-07-21



   Favorit i Compartir