L'avaluació participativa d'accions comunitàries : una bateria de dimensions i evidències de treball per a professionals i agents socials
Núñez, Héctor (Universitat Autònoma de Barcelona)
Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)

Título variante: Evaluación participativa de acciones comunitarias : una batería de dimensiones y evidencias de trabajo para profesionales y agentes sociales
Título variante: Participatory evaluation of community actions : a battery of dimensions and evidence of work for professionals and social agents
Fecha: 2018
Resumen: L'avaluació participativa de les accions comunitàries representa una alternativa viable davant la manca general d'una cultura de l'avaluació en les organitzacions comunitàries. És una estratègia metodològica que integra la veu dels implicats, no només els professionals, en la presa de decisions de l'avaluació. Abordem aquest tipus d'avaluació des de la pedagogia social. A través de l'anàlisi teòrica, es presenta una bateria de dimensions ievidències de treball per als professionals i agents socials que decideixin avaluar accions comunitàries. La bateria es basa en els principis teòrics i en les pautes metodològiques de l'avaluació participativa.
Resumen: La evaluación participativa de las acciones comunitarias representa una alternativa viable ante la falta general de una cultura de la evaluación en las organizaciones comunitarias. Es una estrategia metodológica que integra la voz de los implicados, no sólo los profesionales, en la toma de decisiones de la evaluación. Abordamos este tipo de evaluación desde la pedagogía social. A través del análisis teórico, se presenta una batería de dimensiones y evidencias de trabajo para los profesionales y agentes sociales que decidan evaluar acciones comunitarias. La batería se basa en los principios teóricos y en las pautas metodológicas de la evaluación participativa.
Resumen: The participatory evaluation of community actions presents itself as a viable alternative in the context of the prevailing absence of a culture of evaluation in community organizations, as a methodological strategy that integrates the voices of all those involved, and not only the professionals, in the taking of decisions in the matter of evaluation. We approach this type of evaluation from the perspective of social pedagogy, using theoretical analysis to present a series of dimensions and indicators of work for professionals and social agents who set out to evaluate community actions, based on the theoretical principles and the methodological guidelines of participatory evaluation.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català i Castellà
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Avaluació participativa ; Acció comunitària ; Pedagogia social ; Investigació ; Evaluación participativa ; Acción comunitaria ; Pedagogía social ; Investigación ; Participatory evaluation ; Community action ; Social pedagogy ; Research
Publicado en: Educació social. Revista de intervenció socioeducativa., Núm. 68 (2018) , p. 145-166, ISSN 1135-805X

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/EducacioSocial/article/view/321704


Català
22 p, 543.5 KB

Castellà
22 p, 528.1 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos de investigación
Artículos > Artículos publicados

 Registro creado el 2019-02-11, última modificación el 2024-04-19



   Favorit i Compartir