Google Scholar: cites
Reading to Learn in CLIL Subjects : Working with content-language
Whittaker, Rachel (Universidad Autónoma de Madrid)

Títol variant: Llegir per aprendre en matèries CLIL : treballant amb la llengua derivada del contingut.
Títol variant: Leer para aprender en materias CLIL : trabajando con la lengua derivada del contenido.
Data: 2018
Resum: This article presents CLIL teachers with a principled approach to integrating the teaching of content with that of the language of their discipline. First the paper focuses on raising awareness of language, and of the difficulties students experience when reading the abstract language of a subject, by using an example from a CLIL history text from an early secondary class in a school in Spain. It then presents a genre-based programme for working on literacy across the curriculum, Reading to Learn, and describes the different steps a teacher may take to integrate reading and writing into the class activities. The first stage of the programme is illustrated by a CLIL science teacher's introduction of a text to her class, and the final stage, by a text written by a student in the class, showing the result of the teacher's work. In the student text, a science report, we see not only the learning of content but also of the language of the subject. The paper closes with a discussion of the Reading to Learn pedagogy from the perspective of teachers who attended seminars on the method given by the European Comenius project TeL4ELE, and implemented it with their students.
Resum: En aquest article es presenta una aproximació a la lectura i l'escriptura en les àrees del currículum que permet als professors AICLE integrar l'ensenyament de continguts disciplinaris i llengua estrangera. La primera secció té com a objectiu ajudar els lectors a percebre les dificultats que comporta per als estudiants el llenguatge abstracte de les disciplines. Per això, es comenten aspectes lingüístics d'un text d'història AICLE de 1r ESO. A continuació es descriu un programa dissenyat per treballar la lectura i l'escriptura en les àrees del currículum, Reading to Learn (Llegir per a aprendre), basat en els gèneres textuals. Aquesta secció descriu les estratègies per a integrar lectura i escriptura a l'aula. S'ofereixen dos exemples, primer la presentació que fa una professora de ciències d'un text de biologia, i després el resultat del treball amb el text de lectura, plasmat en una exposició descriptiva científica, escrit per un estudiant, en el qual s'aprecia l'aprenentatge tant de contingut com del llenguatge científic. L'article acaba amb unes reflexions sobre la pedagogia de Llegir per a aprendre de professors que van participar en seminaris de formació en el marc del projecte europeu Comenius TeL4ELE, i la van implementar a l'aula.
Resum: En este artículo se presenta una aproximación a la lectura y la escritura en las áreas del currículo que permite a los profesores AICLE integrar la enseñanza de contenidos disciplinares y lengua extranjera. La primera sección tiene como objetivo ayudar a los lectores a percibir las dificultades que entraña para los estudiantes el lenguaje abstracto de las disciplinas. Para ello, se comentan aspectos lingüísticos de un texto de historia AICLE de 1º ESO. A continuación se describe un programa diseñado para trabajar la lectura y la escritura en las áreas del currículo, Reading to Learn (Leer para aprender), basado en los géneros textuales. Esta sección describe las estrategias para integrar lectura y escritura en la clase. Se ofrecen dos ejemplos, primero la presentación que hace una profesora de ciencias de un texto de biología, y luego el resultado del trabajo con el texto de lectura, plasmado en una exposición descriptiva científica, escrito por un estudiante, en el que se aprecia el aprendizaje tanto de contenido como del lenguaje científico. El artículo termina con unas reflexiones acerca de la pedagogía de Leer para aprender de profesores que participaron en seminarios de formación en el marco del proyecto europeo Comenius TeL4ELE, y la implementaron en aula.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Reading to learn pedagogy ; School genres ; Literacy across the curriculum ; Gèneres discursius acadèmics ; Lectura i escriptura en les àrees del currículum ; Reading to learn/llegir per a aprendre ; Géneros discursivos académicos ; Lectura y escritura en las áreas del currículo ; Reading to learn/leer para aprender
Publicat a: CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 1 Núm. 1 (2018) , p. 19-27 (Articles) , ISSN 2604-5613

Adreça original: https://revistes.uab.cat/clil/article/view/v1-n1-whittaker
DOI: 10.5565/rev/clil.4


9 p, 1.1 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > CLIL. Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2019-03-12, darrera modificació el 2019-07-21



   Favorit i Compartir