El plurilingüisme familiar
Rovira, Marta 1969- (Universitat Oberta de Catalunya)

Date: 2014
Abstract: L'article aborda una temàtica fins ara poc estudiada com és el fet que cada vegada hi ha més infants que tenen més d'una llengua familiar. No parlem dels que són bilingües català-castellà, sinó d'aquells que en el nostre context aprenen a més a més una altra llengua des de petits. Combinades amb les llengües apreses fora de la família, a l'escola i al carrer, els parlants al·loglots constitueixen un nou perfil de persones plurilingües. Des de fa un segle existeixen estudis sobre l'aprenentatge simultani de més d'una llengua, però encara hi ha alguns falsos tòpics que cal desfer per tal d'abordar el plurilingüisme amb tots els seus reptes, avantatges i inconvenients. Fins i tot a Catalunya, on l'aprenentatge del català i del castellà per part dels infants és assumit com un fet normal, i s'admet el plurilingüisme com un valor social, la complexitat associada a l'aprenentatge de llengües familiars al·loglotes és un fet força poc tractat.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Published in: Llengua i ús: revista tècnica de política lingüística, Num. 54 (2014) , ISSN 2013-052X

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/LlenguaUs/article/view/279223


9 p, 143.9 KB

The record appears in these collections:
Articles > Research articles
Articles > Published articles

 Record created 2019-05-16, last modified 2022-02-06



   Favorit i Compartir