Processos Psicològics: Aprenentatge i Condicionament [102605]
Parrado Romero, Eva
Blasco, Tomás
Borràs, Xavier
Castellano-Tejedor, Carmina
Feliu-Soler, Albert
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Títol variant: Psychological Processes: Learning and Conditioning
Títol variant: Procesos Psicológicos: Aprendizaje y Condicionamiento
Data: 2019-20
Resum: L'assignatura "Procesos Psicológicos: Aprendizaje y Condicionamiento" continua la formació en Processos Psicològics iniciada a primer curs amb les assignatures "Atención y Percepción" i "Motivación y Emoción", i que es completarà posteriorment amb "Memoria" (2on curs, 2on semestre) i "Pensamiento y Lenguaje" (3er curs, 1er semestre). Forma part, doncs, d'un bloc de 33 crèdits dins la matèria de Psicologia i comparteix amb la resta d'assignatures esmentades l'objectiu general de donar a conèixer les principals característiques dels diversos processos psicològics, i les estratègies que s'han de posar en marxa per dur a terme recerca sobre els mateixos. Els objectius propis de l'assignatura són: a) que l'alumnat conegui els processos bàsics de l'aprenentatge essencials per a l'adaptació dels organismes a les seves circumstàncies ambientals i que són, en gran part, comuns a animals i humans, i b) que l'alumnat aprengui a fer-se preguntes i a observar els fenòmens d'aprenentatge que es produeixen tant al laboratori com en situacions naturals de camp, tant en animals com en humans. 1 El coneixement dels continguts d'aquesta assignatura és imprescindible pel seguiment d'algunes de les assignatures que l'alumnat haurà de cursar posteriorment (com, per exemple, "Tratamientos cognitivo-conductuales en la infancia y la adolescencia") i que estan estretament lligades a l'exercici professional de la psicologia.
Resum: La asignatura "Procesos psicológicos: Aprendizaje y Condicionamiento" continúa la formación en Procesos Psicológicos iniciada en primer curso con las asignaturas "Atención y Percepción" y "Motivación y Emoción", y que se completará posteriormente con "Memoria" (2º curso, 2º semestre) y "Pensamiento y Lenguaje" (3er curso, 1er semestre). Forma parte, pues, de un bloque de 33 créditos en la materia de Psicología y comparte con el resto de asignaturas mencionadas el objetivo general de dar a conocer las principales características de los diversos procesos psicológicos, y las estrategias que se deben poner en marcha para llevar a cabo investigación sobre los mismos. Los objetivos propios de la asignatura son: a) que el alumnado conozca los procesos básicos del aprendizaje esenciales para la adaptación de los organismos a sus circunstancias ambientales y que son, en gran parte, comunes a animales y humanos, y b) que el alumnado aprenda a hacerse preguntas y a observar los fenómenos de aprendizaje que se producen tanto en el laboratorio como en situaciones naturales de campo, tanto en animales como en humanos. El conocimiento de los contenidos de esta asignatura es imprescindible para el seguimiento de algunas de las asignaturas que el alumnado deberá cursar posteriormente (como, por ejemplo, "Tratamientos cognitivo-conductuales en la infancia y la adolescencia") y que están estrechamente ligadas el ejercicio 1 cognitivo-conductuales en la infancia y la adolescencia") y que están estrechamente ligadas el ejercicio profesional de la psicología.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Psicologia [2502443]
Pla d'estudis: Grau en Psicologia [954]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 108.9 KB

Anglès
5 p, 104.9 KB

Castellà
5 p, 103.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2019-07-05, darrera modificació el 2023-01-28



   Favorit i Compartir