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Meeting development goals : evidence from the Civil Society Education Fund
Rambla, Francesc Xavier, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Verger, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Edwards Jr., D. Brent (University of Hawai)
Fontdevila, Clara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)

Fecha: 2017
Resumen: In recent years, the Civil Society Education Fund has supported national education civil society coalitions (NECs) in low-income countries so that they put pressure on governments and donors to implement the Education for All agenda and the Millennium Development Goal on education. This article draws on literature on global governance as well as on an extensive evaluation of the CSEF to explore the actual contribution of this initiative to the activity of NECs. The article highlights the achievements and shortcomings of the CSEF and includes a set of practical recommendations on the role of global civil society in international development processes.
Resumen: Ces dernières années, le Fonds de la société civile pour l'éducation (FSCE) a soutenu les coalitions nationales de la société civile pour l'éducation (CNE) dans les pays à faibles revenus, afin qu'elles fassent pression sur les gouvernements et les donateurs pour qu'ils mettent en œuvre l'initiative Éducation pour tous et l'objectif du millénaire pour le développement concernant l'éducation. Cet article utilise la littérature sur la gouvernance globale, de même qu'une évaluation approfondie du FSCE pour examiner la contribution réelle de cette initiative à l'activité des CNE. Il met l'accent sur les réalisations et les défauts du FSCE et propose un ensemble de recommandations pratiques en rapport avec le rôle de la société civile mondiale sur les processus de développement international.
Resumen: Durante los últimos años, el Fondo de la Sociedad Civil para la Educación (fsce) ha otorgado apoyos en varios países de bajos ingresos; los mismos son destinados a las coaliciones de la sociedad civil para la educación nacional (cen) y su propósito es que estas presionen a gobiernos y donantes para que implementen la agenda "Educación para todos" y el Objetivo de Desarrollo del Milenio concerniente a la educación. Partiendo de la literatura existente sobre gobernanza global y de una profunda evaluación del fsce, el presente artículo examina la contribución real que significa esta iniciativa en términos de la actividad emprendida por las cen. Asimismo, da cuenta de los logros y las fallas del fsce, formulando una serie de recomendaciones prácticas relativas al rol desempeñado por la sociedad civil mundial y a los procesos de desarrollo a nivel internacional.
Nota: Número d'acord de subvenció TF094688
Derechos: Tots els drets reservats
Lengua: Anglès.
Documento: article ; recerca ; acceptedVersion
Materia: Social sector – Education ; Governance and public policy ; Aid – Monitoring and Evaluation ; Civil society
Publicado en: Development in practice, Vol. 27 Núm. 6 (2017) , p. 851-864, ISSN 0961-4524

DOI: 10.1080/09614524.2017.1343275


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30 p, 279.9 KB

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 Registro creado el 2019-07-08, última modificación el 2019-08-01



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