Web of Science: 0 citations, Google Scholar: citations
La transición de los estudios de máster : motivaciones y expectativas de estudiantes de dos universidades brasileñas
Regina Raitz, Tânia (Universidade do Vale do Itajaí)
Corti, Franciele (Universitat de Barcelona)
Ferreira, Danilo José (Universidade do Vale do Itajaí)
Vanzuita, Alexandre (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia Catarinense)
Zeni, Melissa (Universidade do Vale do Itajaí)

Additional title: La transició dels estudis de màster : motivacions i expectatives d'estudiants de dues universitats brasileres
Additional title: Transition from master's degree programs : motivation and expectations of students at two Brazilian universities
Date: 2019
Abstract: Este artículo tiene como objetivo estudiar el proceso de transición académica y laboral de los estudiantes del máster en Educación de dos universidades brasileñas —la Universidad de Desarrollo de Santa Catarina y la Universidad del Valle de Itajaí— en cuanto al perfil del alumnado, los factores motivadores para la elección del máster y sus expectativas de formación y de oportunidades laborales. La recogida de datos se realizó mediante la aplicación de un cuestionario. Para la elección de los estudios se identificaron como factores de motivación los requisitos del mercado laboral, la búsqueda de ingreso a la carrera académica y la mejora y la redirección de la trayectoria profesional. Se concluye que el principal beneficio de la realización del máster guarda relación con los compañeros y el ascenso profesional logrado por la obtención del título del máster. Sin embargo, la mayoría de estos alumnos ha pensado abandonar los estudios alguna vez, a causa de la demanda y la presión por la producción académica. Aun así, los encuestados señalan que el máster es una etapa fundamental para su formación y resulta un medio para realizarse profesionalmente.
Abstract: Aquest article té com a objectiu investigar el procés de transició acadèmica i laboral dels estudiants del màster en Educació de dues universitats brasileres —la Universitat de Desenvolupament de Santa Catarina i la Universitat de la Vall d'Itajaí— quant al perfil de l'alumnat, els factors motivadors per a l'elecció del màster i les expectatives dels estudiants quant a la formació i les oportunitats laborals. La recollida de dades es va realitzar mitjançant l'aplicació d'un qüestionari. Per a l'elecció dels estudis de màster es van identificar com a factors de motivació els requisits del mercat laboral i la persecució d'una carrera acadèmica, així com la millora i la redirecció de la trajectòria professional. El text conclou dient que el principal benefici de la realització del màster per als estudiants és la relació establerta amb els companys i l'ascens professional aconseguit per obtenir el títol corresponent. No obstant això, la majoria d'aquests alumnes ha pensat abandonar els estudis alguna vegada, a causa de la demanda i la pressió per producció acadèmica. Tot i així, els enquestats assenyalen que el màster és una etapa fonamental per a la seva formació i també un mitjà per realitzar-se professionalment.
Abstract: The aim of this article is to investigate the academic and labor transition process of students in master's degree programs in education at two Brazilian universities: Universidade do Desenvolvimento de Santa Catarina and Universidade do Vale do Itajaí. To this end, student profiles, the factors that motivate them to choose the program, and their expectations regarding training and labor opportunities are explored. Data were collected by means of a questionnaire with open and closed questions. In both groups, labor market requirements, pursuing an academic career, and improving and reorienting career paths were identified as motivating factors for entering the master's programs. Based on the survey data, it is concluded that relationships with colleagues and professional growth were the main benefits of completing the degree. However, the majority of students considered dropping out at some point due to the demanding requirements of the courses. Even so, the respondents indicated that the master's degree is an essential stage of their training and a means to achieving professional fulfillment.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Subject: Transición académica y laboral ; Máster en educación ; Motivación ; Expectativas ; Transició acadèmica i laboral ; Màster en educació ; Motivació ; Expectatives ; Academic and employment transition ; Master's programs in education ; Motivation ; Expectations
Published in: Educar, Vol. 55 Núm. 2 (2019) , p. 343-359 (Monográfico) , ISSN 2014-8801

Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v55-n2-regina-corti-ferreira-etal
DOI: 10.5565/rev/educar.1017


17 p, 523.1 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Educar
Articles > Research articles

 Record created 2019-07-16, last modified 2019-08-16



   Favorit i Compartir