Google Scholar: citas
"I can't find the words now..." : Teacher Discourse Strategies and their Communicative Potential in Spanish- and English-Medium Instruction in Higher Education
Sánchez-García, Davinia (Universidad Complutense de Madrid)

Fecha: 2019
Resumen: English-medium instruction is rapidly becoming a common practice at university worldwide. Despite the necessity of supporting teachers in this context, programs for their continuing professional development are few and far between. This study examines the discourse strategies (DSs) that two university lecturers deploy in the teaching of the same disciplinary content through both their L1 and their L2 to examine the extent to which these DSs help teachers achieve their communicative goal. The study unveils the impact of the language of instruction on teachers' DSs and sheds light on teachers' pressing linguistic needs. Finally, key findings suggest the need to incorporate of DSs in teacher education programs.
Resumen: La instrucció a través de l'anglès està esdevenint una pràctica comuna a les universitats d'arreu del món. Malgrat la necessitat de donar suport als professors en aquest context, els programes per al seu desenvolupament professional continu són escassos. Aquest estudi examina les estratègies discursives (DSs) que dos professors universitaris empren en l'ensenyament d'un mateix contingut disciplinari a través de les seves L1 i L2 per examinar fins a quin punt aquestes DSs ajuden els professors a assolir el seu objectiu comunicatiu. L'estudi revela l'impacte de la llengua d'instrucció en les DSs dels professors i aporta evidència sobre les necessitats lingüístiques dels docents. En última instància, els resultats suggereixen la incorporació de DSs als programes de formació de docents.
Resumen: La instrucción a través del inglés se está convirtiendo en una práctica común en las universidades de todo el mundo. A pesar de la necesidad de apoyar a los profesores en este contexto, los programas para su desarrollo profesional continuo son escasos. Este estudio examina las estrategias discursivas (DSs) que dos profesores universitarios emplean en la enseñanza de un mismo contenido disciplinar a través de sus L1 y L2 para examinar hasta qué punto estas DSs ayudan a los profesores a alcanzar su objetivo comunicativo. El estudio revela el impacto de la lengua de instrucción en las DSs de los profesores y arroja luz sobre las necesidades lingüísticas de los docentes. En última instancia, los resultados sugieren la incorporación de DSs en los programas de formación de docentes.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Anglès
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Discourse strategies ; EMI ; Classroom discourse ; Higher education ; Teacher education ; Estratègies discursives ; Docència universitària en anglès (DUA) ; Discurs a l'aula ; Educació superior ; Formació del professorat ; Estrategias discursivas ; Docencia universitaria en inglés o DUI ; Discurso del aula ; Educación superior ; Formación del profesorado
Publicado en: CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 2 Núm. 2 (2019) , p. 43-55 (Foundations & Research) , ISSN 2604-5613

Adreça original: https://revistes.uab.cat/clil/article/view/v2-n2-sanchez-garcia
DOI: 10.5565/rev/clil.28


13 p, 992.3 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > CLIL. Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2019-07-30, última modificación el 2021-08-07



   Favorit i Compartir