The discussion of meaning and form in a dictogloss task
Ortiz Fernández, Fernando
Aliagas Marin, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Fecha: 2019
Descripción: 36 p.
Resumen: The aim of this paper is to investigate the relation between meaning and form in the reconstruction stage of a dictogloss task in a CRLL context. In this type of learning contexts, where subject knowledge and language are integrated, it is essential to find a balance between meaning and form in the activities carried out in class. Previous research has shown that the dictogloss task is an effective technique in not only promoting metatalk and peer learning, but also in drawing the learners' attention to the form while still being focused on meaning. The findings of this research suggest that, while this is true, the focus of the students in the dictogloss task is not arbitrary, and is influenced by a number of factors (nature of the output, chosen text, bias of the teacher and context of the activity) which can be modified to draw the students' attention towards more meaning-based or more form-based discussions, according to the objectives of the teacher.
Resumen: L'objectiu d'aquest treball és explorar la relació entre significat i forma durant la fase de reconstrucció d'un dictogloss en un context d'aprenentatge de llengües ric en contingut. En aquest tipus de context d'aprenentatge on el contingut de la matèria i la llengua estan integrats és essencial trobar l'equilibri entre significat i forma en les activitats dutes a terme a classe. Investigacions anteriors han demostrat que l'activitat de dictogloss és una tècnica efectiva no només per promoure discussions sobre el llenguatge i aprenentatge entre iguals, sinó també per dirigir l'atenció dels aprenents a la forma sense perdre de vista el significat del missatge. Els resultats d'aquesta recerca suggereixen que, encara que això sigui cert, l'atenció dels estudiants en un dictogloss no és arbitrària, sinó que ve influenciada per diversos factors (la naturalesa de l'output, el text escollit, el biaix del professor i el context de l'activitat) que es poden modificar per orientar l'atenció dels estudiants cap a debats més centrats en la forma o en el contingut, depenent dels objectius del professor.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Anglès.
Colección: Facultat de Ciències de l'Educació: Màster universitari en formació de professorat d'educació secundària obligatòria
Documento: masterThesis
Materia: Escolta (Psicologia) ; Comprensió verbal ; Comunicació escrita ; Enunciació (Lingüística) ; Escriptura -- Didàctica ; Interacció educativa ; Ensenyament -- Mètodes actius ; Educació secundària obligatòria ; Treball en equip -- Educació secundària obligatòria ; Redacció (Literatura) ; Ensenyament eficaç ; Estratègies d'aprenentatge ; Psicologia de l'aprenentatge ; Psicologia pedagògica ; Llenguatge i llengües -- Ensenyament -- Avaluació ; Psicologia

adreça alternativa: https://hdl.handle.net/2072/359733


Adreça original
36 p, 644.3 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Trabajos de investigación y proyectos de final de carrera > Ciencias de la Educación. Trabajos de fin de máster

 Registro creado el 2019-07-30, última modificación el 2019-08-03



   Favorit i Compartir