Classificar amb criteri : habilitats de classificació d'éssers vius i selecció de criteris a 1er d'ESO
Municio Samon, Guillem
Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Fecha: 2019
Descripción: 58 p.
Resumen: El present treball analitza els criteris de classificació que utilitza l'alumnat de 1er d'ESO a l'hora de classificar els éssers vius, així com l'evolució en l'ús d'aquests al llarg d'una unitat didàctica basada en la metodologia de l'Estudi de Cas, en un context museístic. Les dades es van recollir a un institut públic del Vallès Oriental. Les activitats de recollida de dades van ser dissenyades per tal que els alumnes haguessin de comparar diferents éssers vius en base a la seva morfologia i les diferents formes de dur a terme les funcions vitals, i així fer evidents quins criteris els hi resulten útils a l'hora de distingir i/o classificar éssers vius. Addicionalment, també es van analitzar les principals dificultats observades així com els errors que cometia l'alumnat a l'hora d'utilitzar els diferents criteris de classificació. Els resultats es van representar en unes gràfiques d'aranya, evidenciant una evolució al llarg de la UD cap a criteris de classificació més propers als usats per la ciència (taxonomia o sistemàtica), com poden ser els criteris fisiològics (fan referència a les funcions vitals) o els criteris cel·lulars (tipus i quantitat de cèl·lules). També es van constatar algunes dificultats i es van proposar un seguit de recomanacions per a la pràctica docent.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català.
Colección: Facultat de Ciències de l'Educació: Màster universitari en formació de professorat d'educació secundària obligatòria
Documento: masterThesis
Materia: Aprenentatge actiu -- Avaluació ; Avaluació educativa -- Catalunya ; Biologia -- Classificació ; Classe (Ensenyament) -- Conducció ; Criteri ; Divulgació científica -- Educació secundària obligatòria ; Educació -- Experiències ; Educació secundària obligatòria ; Ensenyament -- Mètodes actius ; Interacció educativa ; Pedagogia crítica ; Pensament crític ; Pràctiques pedagògiques ; Psicologia de l'aprenentatge ; Treball en equip -- Educació secundària obligatòria

adreça alternativa: https://hdl.handle.net/2072/359737


Adreça original
58 p, 8.8 MB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Trabajos de investigación y proyectos de final de carrera > Ciencias de la Educación. Trabajos de fin de máster

 Registro creado el 2019-07-30, última modificación el 2019-08-03



   Favorit i Compartir