L'alfabetització informacional a la universitat
Cid-Leal, Pilar 
(Universitat Autònoma de Barcelona)
Perpinyà i Morera, Remei 
(Escola Superior d'Arxivística i Gestió de Documents)
Imprint: |
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Institut de la Comunicació (InCom- UAB), 2019 |
Description: |
194 pag. |
Abstract: |
L'Alfabetització Informacional (AI) es desenvolupa al llarg de tota la vida de les persones, inclosa l'etapa universitària. En aquet text es reflexiona sobre el nivell d'AI dels estudiants universitaris, els seus comportaments informacionals i les característiques del món digital que influeixen en aquestes conductes. Es fa referència especialment a tres aspectes: el protagonisme de Google i les xarxes socials com a llocs principals on informar-se, la fiabilitat i autenticitat de les fonts d'informació i la tirania dels likes. Es proposen també estratègies per implementar l'AI a la universitat. |
Rights: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
Language: |
Català |
Document: |
bookPart |
Subject: |
Alfabetització informacional ;
Alfabetització mediàtica i informacional ;
MIL ;
Competències informacionals ;
Estudiants universitaris ;
Internet |
ISBN: |
978-84-120344-3-1 |
Published in: |
Com formar ciutadans crítics? : Alfabetització informacional i mediàtica, 2019, p. 91-105 |
The record appears in these collections:
Books and collections >
Book chapters
Record created 2019-09-10, last modified 2020-11-06