(Universitat Ramon Llull. Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna)
Imprint: |
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions; Publicacions de la Universitat Jaume I; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de València. Servei de Publicacions, 2005 |
Abstract: |
A principi del segle XXI, al Principat, les indústries culturals d'edició discontínua -editorial, fonogràfica, videogràfica i multimèdia- presenten un grau de desenvolupament i d'implantació empresarial i social força desigual. El sector del llibre disposa d'un teixit industrial sòlid, encara que afronta un cert estancament i es mantenen les dificultats per a l'edició en català. En canvi, les branques audiovisuals, cap a les quals tendeix el consum, són febles i amb dependència de l'exterior, mancades d'una infraestructura industrial, empresarial, financera i artística competitiva. |
Grants: |
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2001-SGR-00165 Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2005-SGR-00181
|
Note: |
Obra col·lectiva biennal, creada per l'Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), l'any 2000. La tercera edició, corresponent al bienni 2003‒2004, va comptar amb el suport de la Generalitat de Catalunya, el patrocini de Gas Natural SDG; la col·laboració de la Diputació de Barcelona, l'Institut d'Estudis Catalans i l'Oficina de Justificació de la Difusió (OJD); i com a subscriptors institucionals el Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC), la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió (CCRTV) i RTVE-TVE Catalunya. |
Note: |
En el marc del Grup d'Estudis Internacionals de Televisió (InCom-UAB), reconegut com a Grup Consolidat de Recerca de la Generalitat de Catalunya per al període 2001-2004 (Referència de concessió 2001 SGR 00165); i per al període 2005-2008 (Referència de concessió 2005 SGR 00181). |
Rights: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Language: |
Català |
Series: |
Aldea Global, Documents; 2 |
Document: |
Capítol de llibre |
Subject: |
Comunicació ;
Catalunya ;
Mitjans de Comunicació ;
Indústria editorial ;
Indústria fonogràfica ;
Indústria videogràfica ;
Indústria multimèdia |
Published in: |
Informe de la comunicació a Catalunya, 2005, p. 143-172, ISSN 2014-2773 |