Els graduats en comunicació : quin rol poden jugar en l'ensenyament de la competència informacional i mediàtica a les escoles?
Civil i Serra, Marta (Institut de la Comunicació)
Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB)

Imprint: Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Institut de la Comunicació (InCom- UAB), 2019
Abstract: En una societat global, hiperconnectada, l'alfabetització informacional i mediàtica es converteix en un repte prioritari. En aquest sentit, el Parlament Europeu, l'ONU i la Unesco coincideixen en reclamar valentia als estats i regions per educar en aquest àmbit, no només en període d'escolarització obligatòria, sinó al llarg de la vida. L'objectiu és clar: aportar coneixements als ciutadans per millorar la seva capacitat crítica i, al mateix temps, combatre l'escletxa digital. Partint d'aquest context, el capítol analitza la situació a Catalunya, en l'àmbit de polítiques educatives, i reivindica l'expertesa dels graduats en comunicació per impartir assignatures vinculades a la competència informacional i mediàtica als centres de primària i secundària, sovint reservades a docents que provenen de Belles Arts, d'Informàtica i d'Enginyeries (TIC).
Grants: Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2017/SGR-0760
Note: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.
Note: Aquest text forma part d'una investigació en curs, realitzada en el marc del Grup Internacional d'Estudis sobre Comunicació i Cultura (Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona), reconegut com a grup consolidat de recerca per la Generalitat de Catalunya per al període 2017-2020 (referència 2017/SGR-0760).
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Català
Document: Capítol de llibre
Subject: Graduats en comunicació ; Polítiques educatives ; Currículum escolar ; Alfabetització informacional i mediàtica
Published in: Com formar ciutadans crítics? : alfabetització informacional i mediàtica, 2019, p. 106-124, ISBN 978-84-120344-3-1

Podeu consultar el llibre complet a: https://ddd.uab.cat/record/212578


23 p, 737.8 KB

The record appears in these collections:
Books and collections > Book chapters

 Record created 2019-10-02, last modified 2023-01-30



   Favorit i Compartir