Els graduats en comunicació: quin rol poden jugar en l'ensenyament de la competència informacional i mediàtica a les escoles?
Civil i Serra, Marta (Institut de la Comunicació)
Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB)

Publicación: Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Institut de la Comunicació (InCom- UAB), 2019
Resumen: En una societat global, hiperconnectada, l'alfabetització informacional i mediàtica es converteix en un repte prioritari. En aquest sentit, el Parlament Europeu, l'ONU i la Unesco coincideixen en reclamar valentia als estats i regions per educar en aquest àmbit, no només en període d'escolarització obligatòria, sinó al llarg de la vida. L'objectiu és clar: aportar coneixements als ciutadans per millorar la seva capacitat crítica i, al mateix temps, combatre l'escletxa digital. Partint d'aquest context, el capítol analitza la situació a Catalunya, en l'àmbit de polítiques educatives, i reivindica l'expertesa dels graduats en comunicació per impartir assignatures vinculades a la competència informacional i mediàtica als centres de primària i secundària, sovint reservades a docents que provenen de Belles Arts, d'Informàtica i d'Enginyeries (TIC).
Nota: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.
Nota: Aquest text forma part d'una investigació en curs, realitzada en el marc del Grup Internacional d'Estudis sobre Comunicació i Cultura (Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona), reconegut com a grup consolidat de recerca per la Generalitat de Catalunya per al període 2017–2020 (referència 2017/SGR-0760).
Nota: Número d'acord de subvenció AGAUR/2017/SGR-0760
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Català.
Colección: eBooks de l'InCom-UAB, 18
Documento: bookPart
Materia: Graduats en comunicació ; Polítiques educatives ; Currículum escolar ; Alfabetització informacional i mediàtica
ISBN: 978-84-120344-3-1
Publicado en: Com formar ciutadans crítics? : alfabetització informacional i mediàtica, 2019, p. 106-124



23 p, 737.8 KB

El registro aparece en las colecciones:
Libros y colecciones > Capítulos de libros

 Registro creado el 2019-10-02, última modificación el 2019-11-01



   Favorit i Compartir