El modelo de producción japonesa del videojuego y su plasmación en la industria española: deslocalización y procesos de producción
Grau de Pablos, Tomás
Lozano Méndez, Artur, tutor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
Guarné Cabello, Blai, tutor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació

Publicació: Universitat Autònoma de Barcelona, juliol 2012
Descripció: 80 pag.
Resum: En este trabajo se analiza la industria del videojuego y el modelo de producción dominante, implantado por la industria japonesa en los años ochenta. Este fenómeno se ejemplifica en el caso de España a través de una progresión histórica del proceso de adaptación, que se elaborará tanto a partir de análisis de contenidos como de entrevistas de miembros prominentes de la industria. El análisis de dichos factores servirá para ilustrar la estructura actual de la industria y de qué manera las empresas más prominentes ejercen sobre su influencia sobre el resto de firmas.
Resum: En aquest treball s'analitza la indústria del videojoc i el model de producció dominant, implantat per la indústria japonesa en els anys vuitanta. Aquest fenomen s'exemplifica en el cas d'Espanya a través d'una progressió històrica del procés d'adaptació, que s'elaborarà tant a partir d'anàlisis de continguts com d'entrevistes de membres prominents de la indústria. L'anàlisi d'aquests factors servirà per il·lustrar l'estructura actual de la indústria i de quina manera les empreses més prominents exerceixen sobre la seva influència sobre la resta de firmes.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Col·lecció: Recerca d'Àsia Oriental contemporània
Document: bachelorThesis ; Text
Matèria: Videojocs -- Història ; Videojocs -- Indústria i comerç -- Espanya

Adreça alternativa: https://hdl.handle.net/2072/203069


80 p, 278.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Traducció i Interpretació. Treballs de fi de màster

 Registre creat el 2019-10-08, darrera modificació el 2019-10-12



   Favorit i Compartir