La premsa
Corbella, Joan M. (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació)

Publicación: Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2013
Resumen: Els indicadors sobre ús i consum de les diverses modalitats de premsa i les dades econòmiques de les empreses periodístiques coincideixen a oferir un escenari de crisi sense perspectives de canvi en el sector a Catalunya, de manera semblant al que succeeix en d'altres països de l'entorn. Per això, les expectatives dels editors en el període 2011-2012 passaven per trobar models viables en els formats digitals, amb la mirada posada sobretot en els anomenats "murs de pagament" (paywall), que empreses editores com la de The New York Times han experimentat amb un resultat satisfactori, i els "quioscos digitals", a més d'aplicar mesures dràstiques de reducció de despeses, a les quals han recorregut de manera generalitzada tots els editors de premsa en paper.
Ayudas: Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2009/SGR-00615
Nota: Obra col·lectiva biennal, creada per l'Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), l'any 2000. La setena edició, corresponent al bienni 2011-2012, va comptar amb el suport de la Generalitat de Catalunya; el patrocini de Gas Natural Fenosa; la col·laboració científica del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura (Fundacc); la subscripció institucional de l'Ajuntament de Barcelona, el Col·legi de Periodistes de Catalunya i la Societat Catalana de Comunicació (filial de l'Institut d'Estudis Catalans); i la col·laboració acadèmica de l'Observatori de la Comunicació Local (OCL InCom-UAB)/URV/Diputació de Barcelona, l'Observatori de Polítiques de Comunicació (OPC InCom-UAB), i el Portal de la Comunicació (InCom-UAB).
Nota: En el marc del Grup Internacional d'Estudis sobre Comunicació i Cultura (InCom-UAB), reconegut com a Grup Consolidat de Recerca de la Generalitat de Catalunya per al període 2010-2013 (Referència de concessió 2009 SGR 00615).
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Català
Colección: Lexikon Informes; 3
Documento: Capítol de llibre
Materia: Comunicació ; Catalunya ; Premsa
Publicado en: Informe de la comunicació a Catalunya, 2013, p. 17-35, ISSN 2014-2773

Podeu consultar el llibre complet a: https://ddd.uab.cat/record/214051


19 p, 729.9 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Ciencias sociales y jurídicas > Instituto de la Comunicación de la Universidad Autónoma de Barcelona (InCom-UAB)
Libros y colecciones > Capítulos de libros

 Registro creado el 2019-10-17, última modificación el 2023-09-27



   Favorit i Compartir