La premsa
Corbella, Joan M. (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació)
Publicació: |
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2015 |
Resum: |
La indústria de la premsa a Catalunya va mantenir en el bienni 2015-2016 la dinàmica de recessió que arrossega des de l'any 2007. Tot i la superació de la fase més accentuada de la crisi econòmica global, els ingressos per publicitat no es van recuperar com en altres mitjans, cosa que, sumada a la constant pèrdua de circulació d'exemplars i d'audiència dels diaris i revistes en paper, dibuixava un panorama pessimista, com en la majoria dels països de l'entorn. Abocada a un futur cada cop més basat en els serveis suportats a internet, la premsa va experimentar en els darrers dos anys un augment de la competència de les publicacions digitals, però en un entorn sense models d'explotació econòmica clars i amb l'amenaça real de les iniciatives engegades per les grans corporacions de la comunicació digital. |
Ajuts: |
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2014/SGR-1594 Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2017/SGR-366
|
Nota: |
Obra col·lectiva biennal, creada per l'Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), l'any 2000. La novena edició, corresponent al bienni 2015-2016, va comptar amb el suport de la Generalitat de Catalunya; el patrocini de Gas Natural Fenosa; la subscripció institucional de la Societat Catalana de Comunicació (filial de l'Institut d'Estudis Catalans); i la col·laboració científica d'EGM Baròmetre Catalunya, comScore, InfoAdex, el Portal de la Comunicació (InCom-UAB), i l'Observatori de la Comunicació a Catalunya |
Nota: |
En el marc del Grup Internacional d'Estudis sobre Comunicació i Cultura (InCom-UAB), reconegut com a Grup Consolidat de Recerca de la Generalitat de Catalunya per al període 2014-2016 (Referència de concessió 2014 SGR 01594). |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Llengua: |
Català |
Col·lecció: |
Lexikon Informes; 5 |
Document: |
Capítol de llibre |
Matèria: |
Comunicació ;
Catalunya ;
Premsa |
Publicat a: |
Informe de la comunicació a Catalunya, 2015, p. 87-113, ISSN 2014-2773 |
Podeu consultar el llibre complet a: https://ddd.uab.cat/record/214098
El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca >
Documents dels grups de recerca de la UAB >
Centres i grups de recerca (producció científica) >
Ciències socials i jurídiques >
Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB)Llibres i col·leccions >
Capítols de llibres
Registre creat el 2019-10-17, darrera modificació el 2023-09-27