El teatre aplicat a l'educació com a eina motivacional intrínseca dels adolescents. Estudi de cas d'adolescents participants a Caixaescena 2019 amb la temàtica de Federico García Lorca
Vela Carmona, Francesca
Arqués, Rossend 1953-
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Data: 2019
Descripció: 32 p.
Resum: El teatre aplicat a l'educació amb adolescents és una eina pedagògica bàsica per generar motivació intrínseca a l'aula i així potenciar l'aprenentatge del ser, del fer, del conviure i del conèixer. Això ha estat demostrat per mitjà de qüestionaris realitzats a una població de 160 estudiants de teatre, d'entre 12 i 18 anys, de diverses geografies de l'Estat espanyol, que participen en el projecte Caixaescena del 2019 i per mitjà de l'estudi de cas de l'alumnat de teatre de l'Institut Vallbona d'Anoia. A més, s'han elaborat entrevistes a professionals relacionats amb l'educació, la població adolescent i el teatre. D'altra banda, s'ha testimoniat l'experiència del professorat, de l'alumnat participant en l'estudi, que imparteixen teatre a secundària i batxillerat. L'obra i la vida de Federico García Lorca han estat el vehicle artístic per introduir les activitats teatrals i generar la motivació interna dels adolescents.
Resum: Applied drama in adolescent education is a basic pedagogic tool to generate intrinsic motivation in the classroom in order to boost the learning of key skills such as knowledge to be, know-how, knowing how to coexist and learning to know. This thesis statement has been proved not only through questionnaires filled in by 160 drama students between 12 and 16 from different locations in Spain, who were participant actors at Caixaescena 2019, but also with the case study of drama students at the secondary school Institut Vallbona d'Anoia. In addition, several interviews to professionals related to education, adolescents and the theatre have been conducted. Moreover, the experience and testimonies of the drama teachers from compulsory and non-compulsory secondary education, who are working with the students participating in this case study, have also been taken into account. The works and life of Federico García Lorca have been the artistic vehicle to introduce the theatrical activities and generate the intrinsic motivation of teenagers.
Llengua: Català.
Col·lecció: Facultat de Filosofia i Lletres: Màster oficial interuniversitari d'estudis teatrals (MOIET)
Document: masterThesis
Matèria: García Lorca, Federico, 1898-1936 ; Teatre -- Aspectes psicològics ; Teatre i societat ; Motivació en l'educació ; Teatre en l'ensenyament ; Adolescents -- Educació ; Ensenyament -- Innovacions -- Casos, Estudi de ; 159.9 - Psicologia

adreça alternativa: https://hdl.handle.net/2072/362646


Adreça original
32 p, 3.3 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Filosofia i Lletres. Treballs de fi de màster

 Registre creat el 2019-10-24, darrera modificació el 2019-11-05



   Favorit i Compartir