Aprender a evaluar : una mirada al operativo APRENDER en Argentina
Cordero Pohludka, Leonardo Andrés
Verger, Antoni, supervisor acadèmic
González, Sheila, supervisor acadèmic
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia

Data: 2019
Descripció: 18 p.
Resum: El artículo aborda el proceso de adopción del operativo de evaluación estandarizada "Aprender" en Argentina, que se inició en el año 2016. Para ello se analizan los factores económicos, políticos, culturales, institucionales y sociales que fueron determinantes a lo largo de las distintas etapas de la adopción, a la vez que se identifican los actores -locales y globales- involucrados y se los vincula con las distintas teorías sobre transferencia y difusión de políticas. A través del diálogo entre la teoría y el análisis de las particularidades propias del caso argentino se busca comprender cómo esta adopción se enmarca en la difusión global de este tipo de programas, a la vez que es utilizada redituablemente por el gobierno nacional con el fin de profundizar las lógicas de mercado en la educación. Finalmente, se pone en evidencia como la compleja interacción entre actores locales y globales se combinan con circunstancias coyunturales propias del país, permitiendo la traducción e institucionalización de la política evaluativa en el sistema educativo argentino.
Resum: L'article aborda el procés d'adopció de l'operatiu d'avaluació estandarditzada "Aprendre" a Argentina, que es va iniciar l'any 2016. Per a això s'analitzen els factors econòmics, polítics, culturals, institucionals i socials que van ser determinants al llarg de les diferents etapes de l'adopció, alhora que s'identifiquen els actors -locals i globals- involucrats i se'ls vincula amb les diferents teories sobre transferència i difusió de polítiques. A través del diàleg entre la teoria i l'anàlisi de les particularitats pròpies del cas argentí es busca comprendre com aquesta adopció s'emmarca en la difusió global d'aquest tipus de programes, alhora que és utilitzada redituablemente pel govern nacional amb la finalitat de aprofundir les lògiques de mercat en l'educació. Finalment, es posa en evidència com la complexa interacció entre actors locals i globals es combinen amb circumstàncies conjunturals pròpies del país, permetent la traducció i institucionalització de la política avaluativa en el sistema educatiu argentí.
Resum: The article addresses the process of adopting the standardized evaluation operation "Aprender" in Argentina, which began in 2016. For this purpose, the economic, political, cultural, institutional and social factors that were determinant throughout the different stages of the adoption are analyzed, while the actors -local and global- involved are identified and linked to the different theories about transfer and dissemination of policies. Through dialogue between the theory and the analysis of the pecu-liarities of the Argentine case, it is sought to understand how this adoption is part of the global diffusion of this type of programs, at the same time that it is used profitably by the national government in order to deepen the market logic in education. Finally, it becomes evident how the complex interaction between local and global actors is combined with co-specific circumstances of the country, allowing the translation and institutionalization of the evaluation policy in the Argentine education system.
Llengua: Castellà.
Col·lecció: Facultat de Ciències Polítiques i Socials: Treballs de màster i postgrau. Màster en Política Social, Treball i Benestar
Document: masterThesis
Matèria: Argentina ; Evaluación nacional ; Difusión y Transferencia de políticas ; Rendición de cuentas ; Nueva Gestión Pública ; Privatización endógena ; Avaluació nacional ; Divulgació i transferència de polítiques ; Rendició de comptes ; Nova gestió pública ; Privatització endogena ; National assessment ; Diffusion and policy transfer ; Accountability ; New public management ; Endogenous privatization

adreça alternativa: https://hdl.handle.net/2072/364003


Adreça original
18 p, 535.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera

 Registre creat el 2019-11-05, darrera modificació el 2019-11-09



   Favorit i Compartir