![]() |
|||||||||||||||
![]() |
Cerca | Lliura | Ajuda | Servei de Biblioteques | Sobre el DDD | Català English Español |
Pàgina inicial > Materials acadèmics > Guies docents > Cartografies del Gènere: Transicions i Identitats en la Recerca |
Títol variant: | Gender Mapping: Transitions and Identities in Research |
Títol variant: | Cartografías del Género: Transiciones e Identidades en la Investigación |
Data: | 2019-20 |
Resum: | Aquest mòdul planteja una mirada transdisciplinar cap als problemes, epistemologies i metodologies de la investigació en educació des dels estudis de gènere, els estudis postcolonials i la teoria crítica. Actualment, les investigacions al voltant de la construcció de la identitat es desenvolupen en diferents camps de coneixement que poden interaccionar: educació, psicologia, antropologia, sociologia i art, entre d'altres. D'aquesta manera, s'estudiaran temes de recerca emergents sobre la construcció de les identitats des d'una lectura de gènere, classe social, ètnia i edat en relació amb els espais i processos de transició a les pràctiques educatives. El mòdul abordarà la relació entre el marc epistemològic i metodològic per donar compte de les decisions en la investigació i buscarà la interseccionalitat de les categories de gènere, classe social, diversitat cultural i edat en l'anàlisi. Finalment, s''estableix el focus en la recerca de la formació de les identitats nòmades-en trànsit en el context de comunitats i grups socials minoritaris (infància, joves, dones, immigració, etc. ). Així mateix, es prestarà atenció al sistema de gènere-sexe en les dinàmiques d'inclusió i exclusió, en diàleg amb la construcció de l'alteritat, la diferència i les relacions de poder en els contextos educatius. |
Resum: | Este módulo plantea una mirada transdisciplinar hacia los problemas, epistemologías y metodologías de la investigación en educación desde los estudios de género, los estudios poscoloniales y la teoría crítica. Actualmente, las investigaciones en torno a la construcción de la identidad se desarrollan en diferentes campos de conocimiento que pueden interaccionar: educación, psicología, antropología, sociología y arte, entre otros. De este modo, se estudiarán temas de investigación emergentes sobre la construcción de las identidades desde una lectura de género, clase social, etnia y edad en relación con los espacios y procesos de transición en las prácticas educativas. El módulo abordará la relación entre el marco epistemológico y metodológico para dar cuenta de las decisiones en la investigación y buscará la interseccionalidad de las categorías de género, clase social, diversidad cultural y edad en el análisis. Finalmente, se establece el foco en la investigació sobre la formación de las identidades nómadas-en tránsito en el contexto de comunidades y grupos sociales minoritarios (infancia, jóvenes, mujeres, inmigración, etc. ). Asimismo, se prestará atención al sistema género-sexo en las dinámicas de inclusión y exclusión, en diálogo con la construcción de la alteridad, la diferencia y las relaciones de poder en los contextos educativos. |
Drets: | Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Llengua: | Català, anglès, castellà |
Titulació: | Recerca en Educació [4313815] |
Document: | Objecte d'aprenentatge |
Català 6 p, 109.5 KB |
Anglès 5 p, 107.9 KB |
Castellà 6 p, 109.6 KB |