Web of Science: 0 cites, Scopus: 0 cites, Google Scholar: cites
La educación para el desarrollo y los derechos de la infancia : el papel de las agencias internacionales y el impacto de la formación en la transformación de los contextos
Espinosa Bayal, María Ángeles (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación)
Martínez Gimeno, Almudena (Universidad Pablo de Olavide)
García Pérez, Ricardo (Universidad Pablo de Olavide)

Títol variant: L'educació per al desenvolupament i els drets de la infància : el paper de les agències internacionals i l'impacte de la formació en la transformació dels contextos
Títol variant: Education for development and children's rights : the role of international agencies and the impact of training on the transformation of contexts
Data: 2020
Resum: El objetivo del artículo es describir el papel que las agencias internacionales tienen en la educación para el desarrollo desde un enfoque de derechos de la infancia. Considerando,como uno de los principales hitos, la aprobación en 1989 de la Convención de las Naciones Unidas sobre los Derechos del Niño y estableciendo el bienestar infantil como base para la consecución de la Agenda 2030, se detalla una experiencia exitosa, el Programa Ciudades Amigas de la Infancia de UNICEF-Comité Español, y la evaluación del impacto del Programa de Formación de Postgrado en Derechos y Políticas Municipales de Infancia. Los resultados ponen de manifiesto que la formación mejora la estabilidad laboral, las competencias profesionales y el desarrollo de iniciativas integrales de infancia, pero también que no tiene un efecto tan positivo en el reconocimiento que las organizaciones otorgan a los profesionales. Se concluye acerca de la importancia de la formación como una potente herramienta en la transformación de los contextos socioeducativos.
Resum: L'objectiu de l'article és descriure el paper de les agències internacionals en l'educació per al desenvolupament des d'un enfocament de drets de la infància. Considerant una de les principals fites l'aprovació el 1989 de la Convenció de les Nacions Unides sobre els Drets de l'Infant i establint el benestar infantil com a base per a l'assoliment de l'Agenda 2030,s'hi detalla una experiència d'èxit, com és el cas del Programa Ciutats Amigues de la Infància d'UNICEF-Comitè Espanyol, i l'avaluació d'impacte del Programa de Formació de Postgrau en Drets i Polítiques Municipals d'Infància. Els resultats posen de manifest que la formació millora l'estabilitat laboral, les competències professionals i el desenvolupament d'iniciatives integrals d'infància, però també que no té un efecte tan positiu en el reconeixement que les organitzacions atorguen als professionals. Es conclou sobre la importància de la formació com una eina potent en la transformació dels contextos socioeducatius.
Resum: The aim of the article is to examine the role of international agencies in education for development from the perspective of children's rights. We consider the adoption of the United Nations Convention on the Rights of the Child in 1989 as one of the main milestones and child welfare as a cornerstone to achieve the 2030 Agenda. The successful experience of the UNICEF Child Friendly Cities Initiative of the Spanish Committee and the impact of the Master's Degree in Municipal Rights and Policies for Children are described. The results show that training improves job stability, professional skills and the development of comprehensive childhood initiatives, but does not have such a positive effect on organizations' recognition of professionals. It is concluded that education is a powerful tool for the transformation of socioeducational contexts.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Bienestar infantil ; Evaluación de impacto ; Índice de desarrollo humano ; Formación en derechos de infancia ; Benestar infantil ; Avaluació d'impacte ; Índex de desenvolupament humà ; Formació en drets d'infància ; Child welfare ; Impact evaluation ; Human development index ; Children's rights training
Publicat a: Educar, Vol. 56 Núm. 2 (2020) , p. 297-314 (Monográfico) , ISSN 2014-8801

Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/1086
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/372396
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v56-n2-espinosa-martinez-garcia
DOI: 10.5565/rev/educar.1086


18 p, 491.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2019-12-06, darrera modificació el 2022-02-06



   Favorit i Compartir