Conocimiento profesional y epistemología de los profesores I: Teoría, métodos e instrumentos
Porlán Ariza, Rafael (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias)
Rivero García, Ana (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias)
Martín del Pozo, Rosa (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales)

Date: 1997
Abstract: We present in this article the theoretic and methodological frame of the studies carried out by the authors on teacher's professional knowledge and epistemological conceptions, taking as a reference the bases of the Model of Investigation at the School and the IRES curricular project. In a latter article we will analyse the data there obtained.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Subject: Perspectiva constructivista ; Perspectiva sistemàtica i complexa ; Perspectiva crítica ; Coneixement profesional ; Coneixement sobre el coneixement ; Coneixement acadèmic ; Coneixement basat en l'experiència ; Rutines i guions d'acció ; Teories implícites ; Absolutisme epistemològic ; Simplificació i reduccionisme ; Dissociació entre explícit i tàcit ; Conservació adaptativa ; Uniformitat-diversitat ; Coneixement pràctic ; Coneixement integrador ; Coneixement tentatiu, evolutiu, processal
Published in: Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 2 (1997) p. 155-171, ISSN 0212-4521

Adreça alternativa: https://www.raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21488


18 p, 922.5 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enseñanza de las ciencias
Articles > Research articles

 Record created 2007-12-13, last modified 2019-11-05



   Favorit i Compartir