La utilización de un modelo de planificación de unidades didácticas : el estudio de las disoluciones en la educación secundaria
Sánchez Blanco, Gaspar
de Pro Bueno, Antonio
Valcárcel Pérez, María Victoria

Date: 1997
Abstract: The planning of didactic units is an element of reflection for teachers which allows the integration of both their scientific knowledge and their experiential skills. This study focus on the implementation of a planning model based on five tasks: the analysis of scientific content and the learning content which is derived from it (conceptual, procedural and attitudinal), the analysis of the problems involved in the learning of it (previous ideas and operational skills), the setting of the learning aims, the selection of the didactic strategies and the establishment of evaluative strategies. The model is applied to the Solutions in Secondary School.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Subject: Contingut acadèmic ; Contingut conceptual ; Contingut procedimental ; Contingut actitudinal ; Dissolucions ; Esquemes conceptuals ; Sistema material ; Procés físic ; Problemàtica de l'aprenentatge ; Concentració
Published in: Enseñanza de las Ciencias, V. 15 n. 1 (1997) p. 35-50, ISSN 0212-4521

Adreça alternativa: https://www.raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21475


14 p, 603.8 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enseñanza de las ciencias
Articles > Research articles

 Record created 2007-12-17, last modified 2019-05-16



   Favorit i Compartir