Evolución de las representaciones mentales sobre colisiones
Villani, Alberto (Universidade de São Paulo (Brasil))
Orquiza de Carvalho, L. (Universidade Estadual Paulista (Brasil))

Date: 1997
Abstract: The article concerns the results of a qualitative research with secondary school students on the evolution of their ideas about collisions in mechanics. We focus our attention on the mechanism of partial attainment of new ideas and the relationship between the resistance to change and the experimental situations. Some implications for teaching are also discussed.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Subject: Entrevistes individuals ; Mecànica ; Representacions fenomenològiques ; Resistències inicials ; El xoc com a interacció ; Representacions formals ; Energia cinètica ; Quantitat de moviment ; Caràcter vectorial de la velocitat ; Balanç escalar i vectorial
Published in: Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 1 (1997) p. 91-102, ISSN 0212-4521

Adreça original: https://www.raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21480


10 p, 555.1 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enseñanza de las ciencias
Articles > Research articles

 Record created 2007-12-17, last modified 2019-11-05



   Favorit i Compartir