visitant ::
identificació
|
|||||||||||||||
Cerca | Lliura | Ajuda | Servei de Biblioteques | Sobre el DDD | Català English Español |
Pàgina inicial > Articles > Articles publicats > Hacia una educación tropical : |
Títol variant: | Towards a tropical education : ideas about sociocultural animators formation |
Data: | 2019 |
Resum: | As cultural management discovers its most communitarian dimension near to Latin American popular Education, the studies on the popular fests and the carnival takes on meaning not only as intangible heritage, but as places for the development of cultural and communicative competences to be included in the profile of cultural managers. I recover the experience of a course on Sociocultural animation - part of an undergraduate course on cultural management. It suggests ways to promote cultural changes that far from disseminate norms and folklorize the diversity, contribute to the survival of peoples that can determine or influence their own destiny, creating it - even though symbolically - again. |
Nota: | Conforme la gestión cultural descubre su dimensión más comunitaria en las cercanías de la educación popular latinoamericana, los estudios sobre la fiesta y el carnaval cobran sentido no solo como patrimonio inmaterial, sino como lugares para el desarrollo de competen-cias culturales y comunicativas a ser incluidas en el perfil de los gestores culturales. Recupero la experiencia de la asignatura Animación sociocultural, impartida a futuros gestores culturales en la Universidad Nacional de Colombia, sugiriendo caminos a seguir para impulsar cambios culturales que lejos diseminar las normas y folclorizar la diversidad, contribuyan a la pervivencia de pueblos que pueden determinar o incidir en su propio destino, creándolo - incluso también simbólicamente - de nuevo. |
Drets: | Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Llengua: | Castellà i anglès |
Document: | Article ; recerca ; Versió publicada |
Matèria: | Gestión cultural ; Estudios de la fiesta ; Educación popular ; Agenciamiento cultural ; Animación sociocultural ; Cultural management ; Fests studies ; Popular education ; Cultural agency ; Socio-cultural animation |
Publicat a: | Educação & realidade, Vol. 44, núm. 3 (2019) , p. e84912, ISSN 2175-6236 |
Español 20 p, 219.7 KB |
English 20 p, 219.9 KB |