Análisis de las actuaciones de los alumnos de 3º de BUP en la resolución de problemas que comparan áreas de figuras geométricas
Cobo Lozano, P.

Fecha: 1996
Resumen: This paper is a case study which intends to analyze and compare the performance of two pairs of 3rd BUP students when solving two mathematics problems in which the areas of geometric figures are related. The analysis and comparison of the performance of both pairs has been conducted from a two-fold perspective, the knowledge that students use during the problem-solving process, and the control they show over this process. For this, the protocol analysis technique has been used, by means of video recordings of the problem-solving processes.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Castellà.
Documento: article ; recerca ; publishedVersion
Materia: Planificació verbalitzada ; Comprensió de processos i conceptes ; Resolució de problemes ; Presa de decisions ; Metaconceixements
Publicado en: Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 2 (1996) p. 195-207, ISSN 0212-4521

Adreça original: https://www.raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21449


14 p, 615.1 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Enseñanza de las ciencias
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2007-12-19, última modificación el 2019-11-05



   Favorit i Compartir