Web of Science: 0 citas, Google Scholar: citas
La batalla del Born : relat polític i estratègies de posició ideològica a Twitter
Coromina, Òscar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Casacuberta, David, 1967- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia)
Giménez i Renom, Ignasi

Título variante: The Battle of El Born : political narrative and ideological positioning strategies on Twitter
Fecha: 2018
Resumen: La nostra recerca pren com a cas d'estudi la figura de l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i, més concretament, la polèmica generada al voltant de l'exposició «Franco, Victòria, República. Impunitat i espai urbà», celebrada l'octubre de 2016 al Born Centre de Cultura i Memòria. A partir d'una col·lecció de més de setze mil piulades capturades la primera setmana de l'exposició, s'han utilitzat tècniques d'aprenentatge automàtic (machine learning), de teoria de xarxes i d'anàlisi de continguts amb la finalitat d'identificar els objectius i les estratègies que fan servir partidaris i opositors d'Ada Colau a Twitter, el relat que acaba convertint-se en hegemònic i els usuaris que podem considerar més influents.
Resumen: Our research takes as a case study the figure of Barcelona's mayor, Ada Colau, and specifically the controversy over the exhibition "Franco, Victory, Republic. Impunity and Urban Space" held in October 2016 at El Born Center for Culture and Memory. Using a collection of more than 16,000 tweets captured that week, we combined machine learning techniques, network theory and content analysis in order to identify objectives and strategies used by supporters and opponents of Ada Colau in Twitter, studying which narrative is becoming more hegemonic and which users can be considered more influential.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Català
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Debat polític ; Mitjà social ; Xarxes socials ; Aprenentatge automàtic ; Mètodes digitals ; Twitter ; Political debate ; Social media ; Social networks ; Machine learning ; Digital methods
Publicado en: Comunicació (Barcelona), Vol. 35 Núm. 2 (2018) , p. 25-44, ISSN 2014-0444

DOI: 10.2436/20.3008.01.171


20 p, 417.7 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos de investigación
Artículos > Artículos publicados

 Registro creado el 2020-06-12, última modificación el 2023-10-01



   Favorit i Compartir