Voice marketing : influencia de las voces en la percepción de la marca
Hernández Egaña, Andoni
Morey Bauzà, Antoni Llorenç
López Belbeze, María Pilar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa

Título variante: Voice marketing : la influencia de les veus en la percepció de la marca
Título variante: Voice marketing : influence of voices on brand perception
Fecha: 2020
Resumen: A aquest document es parla sobre el "voice marketing", un nou sistema de creació d'experiències per l'usuari en fase de desenvolupament el qual es basa en l'ús d'una veu artificial com a sistema de comunicació amb el client. S'estudiarà l'impacte sobre el consumidor d'aquestes veus en referència a la marca i es tractarà d'investigar els estàndard que més agraden a la població. Per dur-ho a terme, es recopilaran quatre veus diferents creades mitjançant pàgines web i dues veus presents en el mercat actualment (Google i Apple). Mitjançant un qüestionari, s'analitzarà l'opinió de la gent i, amb l'estudi de diferents anàlisi (ANOVA, PCA, word clouds), s'interpretarà els resultats finals, on es veurà que una veu corporativa pot tenir efecte en la visió dels clients sobre la marca i que una veu que aconsegueixi semblar humana, captarà amb major eficàcia l'atenció i la confiança que els clients dipositen a la marca.
Resumen: En este documento se habla sobre el "Voice marketing", un nuevo sistema de creación de experiencias para el usuario todavía en fase de desarrollo el cual se basa en el uso de una voz artificial como sistema de comunicación con el cliente. Se estudiará el impacto sobre el consumidor de dichas voces en referencia a la marca y se tratará de averiguar los estándares que más gustan a la población. Para ello se recopilarán cuatro diferentes voces creadas mediante páginas web y dos voces presentes en el mercado (Google y Apple). Mediante un cuestionario se analizará la opinión de la gente y con el estudio de diversos análisis (ANOVA, PCA y word clouds) se interpretarán los resultados finales, donde se verá que una voz corporativa puede tener efecto en la visión de los clientes sobre la marca y que una voz que consiga parecer humana, captará con mayor eficacia la atención y la confianza que los clientes depositan en la marca.
Resumen: This document talks about "Voice marketing", a new creation system of experiences for the user still in the development phase which is based on the use of an artificial voice as a communication system with the client. It will be studied the impact of these voices in reference to the brand and will try to find out the standards that the population likes the most. For this, there will be used four different voices created through web pages and two voices present in the market (Google and Apple). Through a questionnaire, people's opinion will be analysed and with the study of various analyses such as ANOVA, PCA and wordclouds, the final results will be interpreted. As a result, it will be seen that a corporate voice can have an effect on the vision of customers about the brand and that a voice that manages to appear human will capture more effectively the attention and trust that customers place in the brand.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Castellà
Titulación: Màrqueting [4313148]
Plan de estudios: Màster Universitari en Màrqueting [1093]
Documento: Treball de fi de postgrau ; Text
Materia: Voice Marketing ; Marca ; Veu ; Assistent ; Marketing ; Voz ; Asistente ; Voice ; Brand ; Assistant



47 p, 1.9 MB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Trabajos de investigación y proyectos de final de carrera

 Registro creado el 2020-07-06, última modificación el 2023-07-15



   Favorit i Compartir