La guerrilla de Netflix
Escobar Tortosa, Patricia
Pallares Semente, Xavier Miquel
Casablancas Segura, Carme, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa

Título variante: The Netflix guerrilla
Fecha: 2020
Resumen: Aquest estudi té com a principal objectiu aprofundir en el marc conceptual del màrqueting de guerrilla, tant en els conceptes teòrics d'aquest terme, com en l'ús que es fa d'aquest tipus de màrqueting en el context de les empreses privades. Es planteja identificar el target més receptiu als estímuls guerrillers i analitzar les diferents tècniques i eines que utilitzen les empreses per augmentar la intenció de compra del consumidor. En una primera fase de l'estudi es realitza un anàlisis crític i comparatiu de les estratègies utilitzades per Netflix i les postulades per Jay Conrad Levinson, pare del màrqueting de guerrilla. Posteriorment es desenvolupa un estudi exploratori basat en una enquesta via online a segments diversos de la població. Es porta a terme una investigació exploratòria per conèixer l'efecte de les tècniques utilitzades davant la publicitat guerrillera que utilitza la companyia. Es conclou que el màrqueting de guerrilla només és beneficiós per a aquelles empreses que són capaçes de crear enrenou amb la finalitat de promocionar la marca i relegar a un segon pla el producte. Les publicitats transgressores i el seu posicionament al límit del legalment establert provoquen que l'aplicació d'aquest tipus de màrqueting sigui complex, ja que si no s'aplica d'una forma correcta, pot suposar una pèrdua de reputació i beneficis per a l'empresa en qüestió.
Resumen: Este estudio tiene como principal objetivo profundizar en el marco conceptual del marketing de guerrilla, tanto en los conceptos teóricos de este término, como en el uso que se hace de este tipo de marketing en el contexto de las empresas privadas. Se plantea identificar el target más receptivo a los estímulos guerrilleros y analizar las diferentes técnicas y herramientas que utilizan las empresas para aumentar la intención de compra del consumidor. En una primera fase del estudio se realiza un análisis crítico y comparativo entre las estrategias utilizadas por Netflix y las postuladas por Jay Conrad Levinson, padre del marketing de guerrilla. Posteriormente se desarrolla un estudio exploratorio basado en una encuesta vía online a segmentos diversos de la población. Se lleva a cabo una investigación exploratoria para conocer el efecto de las técnicas utilizadas ante la publicidad guerrillera que utiliza la compañía. Se concluye que el marketing de guerrilla solamente es beneficioso para aquellas empresas que son capaces de crear revuelo con el fin de promocionar la marca y relegar a un segundo plano el producto. Las publicidades transgresoras y su posicionamiento al limite de lo legalmente establecido provocan que la aplicación de este tipo de marketing sea complejo ya que si no se aplica de una forma correcta, puede suponer una perdida de reputación y beneficios para la empresa en cuestión.
Resumen: The main objective of this study is to investigate the conceptual framework of guerrilla marketing, both in a theoretical and practical perspective within the context of private companies. It is pretended to identify which target is the most receptive to guerrilla stimuli and to analyze the different techniques and tools that companies use to increase the consumer's purchase intention. At an early stage of the study, a critical and comparative analysis is carried out to identify the strategies used by Netflix and those postulated by Jay Conrad Levinson, who is the father of guerrilla marketing. Subsequently, an exploratory study is carried out. This study is an online survey in which various segments of the population have participated. Then an exploratory investigation is realized to find the effect of the techniques of the guerrilla publicity that are implemented by the company. In conclusion, guerrilla marketing is only beneficial for those companies that are capable of creating a stir to promote the brand and relegate the product to the background. However, its transgressing advertisements and its positioning up to the limit of what is legally established cause the application of this type of marketing complex. If it is not applied correctly, the company could lose its reputation and profits.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Castellà
Titulación: Màrqueting [4313148]
Plan de estudios: Màster Universitari en Màrqueting [1093]
Documento: Treball de fi de postgrau ; Text
Materia: Marketing de guerrilla ; Netflix ; Studi exploratori ; Estudio exploratorio ; Guerrilla marketing ; Exploratory study



80 p, 3.7 MB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Trabajos de investigación y proyectos de final de carrera

 Registro creado el 2020-07-06, última modificación el 2023-07-15



   Favorit i Compartir