Productes turístics [101235]
Molina Hoyo, Monica
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera

Título variante: Tourism Products
Título variante: Productos turísticos
Fecha: 2020-21
Resumen: Presentació L'assignatura té l'objectiu de situar l'estudiant en la comprensió dels processos de configuració dels productes turístics, amb un enfocament pràctic, basat en el tractament d'exemples rellevants. Durant el semestre es presentaran, analitzaran i debatran diferents casos pràctics de la mà dels agents turístics, que permetran a l'estudiant aprofundir en alguns tipus de turisme (genèric i específic) i abordar qüestions relatives. L'assignatura observarà com es creen i es defineixen els productes turístics, observant amb especial atenció tant els recursos que els possibiliten com els actors que intervenen en el seu desenvolupament, així com els impactes que produeixen. En aquest sentit se li donarà importància tant a la producció més tradicional com a la més específica i basada en els recursos naturals i culturals. Els aspectes lligats a la sostenibilitat (destacant també l'accessibilitat) i a la importància de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) formaran part protagonista del relat entorn a la creació i desenvolupament dels productes turístics en l'actual context post-fordista. L'estudiant al final del curs ha de ser capaç de: En relació amb el producte turístic: Comprendre els principis bàsics de la producció turística Reconèixer la importància dels vectors lligats a la sostenibilitat i la tecnologia en la creació i 1 Reconèixer la importància dels vectors lligats a la sostenibilitat i la tecnologia en la creació i desenvolupament dels productes turístics, amb especial atenció a fenòmens com ara l'accessibilitat a les destinació i els seus recursos Conèixer quins són els actors que protagonitzen aquest desenvolupament Comprendre quins són els impactes que actualment generen aquests productes En relació amb la diversitat de productes turístics: Diferenciar els productes en base als recursos que faciliten la seva creació i desenvolupament Veure les seves característiques i implicacions a nivell econòmic, social i ambiental. Adquirir coneixements i habilitats per a la seva carrera professional: Conèixer la gran varietat de productes turístics que el sector ofereix avui en dia i poder aplicar aquest coneixement en l'entorn professional (empresa, administració, acadèmia) Desenvolupar una capacitat crítica en relació amb la creació de productes i la seva gestió posterior, promovent la sostenibilitat econòmica, social i ambiental. Integrar la innovació com a valor en la creació, gestió i comercialització de productes.
Resumen: Presentación La asignatura tiene el objetivo de situar al estudiante en la comprensión de los procesos de configuración de los productos turísticos, con un enfoque práctico, basado en el tratamiento de ejemplos relevantes. Durante el semestre se presentarán, analizarán y debatirán diferentes casos prácticos de la mano de los agentes turísticos, que permitirán al estudiante profundizar en algunos tipos de turismo (genérico y específico) y abordar cuestiones relativas. La asignatura observará cómo se crean y se definen los productos turísticos, observando con especial atención tanto los recursos que los posibilitan como los actores que intervienen en su desarrollo, así como los impactos que producen. En este sentido se le dará importancia tanto a la producción más tradicional como la más específica y basada en los recursos naturales y culturales. Los aspectos ligados a la sostenibilidad (destacando también la accesibilidad) y en la importancia de las tecnologías de la información y la comunicación (TIC) formarán parte protagonista del relato entorno a la creación y desarrollo de los productos turísticos en el actual contexto postfordista. Objetivos El estudiante al final del curso debe ser capaz de: • En relación con el producto turístico: o Comprender los principios básicos de la producción turística 1 o Reconocer la importancia de los vectores ligados a la sostenibilidad y la tecnología en la creación y desarrollo de los productos turísticos, con especial atención a fenómenos como la accesibilidad en el destino y sus recursos o Conocer cuáles son los actores que protagonizan este desarrollo o Comprender cuáles son los impactos que actualmente generan estos productos • En relación con la diversidad de productos turísticos: o Diferenciar los productos en base a los recursos que facilitan su creación y desarrollo o Ver sus características e implicaciones a nivel económico, social y ambiental. • Adquirir conocimientos y habilidades para su carrera profesional: o Conocer la gran variedad de productos turísticos que el sector ofrece hoy en día y poder aplicar este conocimiento en el entorno profesional (empresa, administración, academia) o Desarrollar una capacidad crítica en relación con la creación de productos y su gestión posterior, promoviendo la sostenibilidad económica, social y ambiental. o Integrar la innovación como valor en la creación, gestión y comercialización de productos.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Turisme [2500894]
Plan de estudios: Grau en Turisme [1345] ; Grau en Turisme [820]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
5 p, 108.4 KB

Anglès
5 p, 106.0 KB

Castellà
5 p, 106.0 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2020-07-10, última modificación el 2023-01-28



   Favorit i Compartir