Influencia de la formulación del enunciado y del control didáctico sobre la actividad intelectual de los alumnos en la resolución de problemas
Langlois, F.
Gréa, J.
Viard, J.

Fecha: 1995
Resumen: Using as reference the scientist instead of the expert for analysing the pupil's behaviour in problem solving, we proposed to students (17 years old) closed and open problems. The great diversity of the students' productions and their analysis in the theoretical framework of didactical contract, oblige us to build two analysis grids: one of the students' activities and the other one for the finalities which we attribute to those activities. We show how ranging the strategy of resolution depends on the text of the problem.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Castellà.
Documento: article ; recerca ; publishedVersion
Materia: Formulació i validació d'hipòtesis ; Formulació dels enunciats ; Verificacions algorítmiques ; Comprensió dels enunciats ; Activitats pràctiques ; Activitats teòriques ; Activitats especulatives ; Activitats simbòliques ; Elaboració d'un procediment ; Verificació de resultats
Publicado en: Enseñanza de las Ciencias, V. 13 n. 2 (1995) p. 179-191, ISSN 0212-4521

Adreça original: https://www.raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21406


14 p, 661.7 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Enseñanza de las ciencias
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2008-01-08, última modificación el 2018-07-14



   Favorit i Compartir