Google Scholar: citations
Hacia un enfoque más crítico del trabajo de laboratorio
Hodson, D. (The Ontario Institute for Studies in Education (Toronto, Canadà))

Date: 1994
Abstract: The tradition which has assumed since the past century the central role of practical work in science education, is argued in this paper. The author reviews the assumptions that justify the educational benefits of practical work, and he does a critical scrutiny of its use and misuse in science education.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Tècniques de laboratori ; Conxeixements científics ; Mètode científic ; Adquisició d'habilitats ; Treball pràctic ; Naturalesa de la ciència
Published in: Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 3 (1994) p. 299-313, ISSN 2174-6486

Adreça original: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21370
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v12-n3-hodson
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4417


15 p, 960.2 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enseñanza de las ciencias
Articles > Research articles

 Record created 2008-01-10, last modified 2022-02-19



   Favorit i Compartir