Utilización de los ordenadores en la enseñanza de las ciencias
Valdés Castro, Pablo (Instituto Superior Pedagógico Enrique José Varona (Cuba))
Valdés Castro, Ronaldo (Instituto Superior Pedagógico Enrique José Varona (Cuba))

Date: 1994
Abstract: The object of this article is to discuss the relevance of the use of microcomputers in science teaching. The authors consider that using microcomputers in order to let students get familiar with the methodological changes they have caused in contemporary scientific-technical activity, could produce radical transformations in science teaching.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Subject: Impacte metodològic dels ordinadors en la ciència ; Revolució tecnològica ; Automatització d'experiments ; Simulació matemàtica ; Mitjà de càlcul ; Intel·ligència artificial ; Programari intel·ligent
Published in: Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 3 (1994) p. 412-415, ISSN 0212-4521

Adreça original: https://www.raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21382


4 p, 219.9 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enseñanza de las ciencias
Articles > Research articles

 Record created 2008-01-10, last modified 2019-11-05



   Favorit i Compartir