Date: |
1994 |
Abstract: |
Detection of misconceptions by pupil's drawings permits us to have evidence of some misconceptions wich would have gone unnoticed interpreting only their vocal or writing expressions. Investigation on fossil and fossilisation, internal structure of the Earth, origin of mountains and others, reinforces the previous affirmation and permits us to recommend the non-utilisation of sequential drawings containing high conceptual charge, in order to simplify complex geological processes, because that simplification generates new misconceptions. |
Rights: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Language: |
Castellà |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Subject: |
Estructura interna de la terra ;
Origen de les roques ;
Origen dels fòssils ;
Origen de les muntanyes ;
Dibuixos seqüencials ;
Errors conceptuals ;
Seqüències sedimentàries de l'origen del carbó ;
Formació d'escull ;
Origen del sistema solar |
Published in: |
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 1 (1994) p. 39-44, ISSN 2174-6486 |