Análisis de errores conceptuales en geología a partir de las expresiones gráficas de los estudiantes
Lillo Beviá, J.

Fecha: 1994
Resumen: Detection of misconceptions by pupil's drawings permits us to have evidence of some misconceptions wich would have gone unnoticed interpreting only their vocal or writing expressions. Investigation on fossil and fossilisation, internal structure of the Earth, origin of mountains and others, reinforces the previous affirmation and permits us to recommend the non-utilisation of sequential drawings containing high conceptual charge, in order to simplify complex geological processes, because that simplification generates new misconceptions.
Derechos: Article de fons Creative Commons
Lengua: Castellà.
Documento: article ; recerca ; publishedVersion
Materia: Estructura interna de la terra ; Origen de les roques ; Origen dels fòssils ; Origen de les muntanyes ; Dibuixos seqüencials ; Errors conceptuals ; Seqüències sedimentàries de l'origen del carbó ; Formació d'escull ; Origen del sistema solar
Publicado en: Enseñanza de las Ciencias, V. 12 n. 1 (1994) p. 39-44, ISSN 0212-4521

Adreça original: https://www.raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21327


6 p, 187.0 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Enseñanza de las ciencias
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2008-01-15, última modificación el 2018-07-14



   Favorit i Compartir