Time for change : technological and soft skills in the EFL class
Miras Lima, Alba
Dooly, Melinda
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials

Data: Juny 2020
Descripció: 32 pag.
Resum: This master's dissertation analyses the ways in which tasks carried out during an international telecollaborative project helped students develop and improve their competencies in English as a Foreign Language as well as their competencies in technological and "soft" skills. The study is based on data gathered by the KONECT research team during an international telecollaborative project. The project took place between two secondary schools, one located in Spain and the other in Sweden, as part of their English as a foreign language classes. The students worked together using English as lingua franca to create a blog to raise awareness about the challenges faced by Syrian refugees. Following results of the analysis, modifications for those tasks that did not help develop those competencies and skills are suggested. This dissertation aims to highlight the relevance of technological and interpersonal competencies for the 21st century and their link to communication and language learning. In addition, this paper puts emphasis on the importance of designing tasks that leave space for creativity but do not let students lose focus from the goals set by the teacher.
Resum: Este trabajo de fin de máster analiza de qué manera las actividades realizadas durante un proyecto telecolaborativo internacional ayudaron a que los alumnos desarrollaran competencias en inglés como lengua extranjera, habilidades tecnológicas y habilidades blandas. El trabajo utiliza parte de los datos recogidos por el equipo de investigación KONECT durante un proyecto telecolaborativo internacional. El proyecto se llevó a cabo entre dos institutos de secundaria, uno en España y el otro en Suecia, dentro su programa clases de lengua extranjera. Los alumnos trabajaron juntos usando el inglés como lengua franca para crear un blog que pretendía concienciar sobre los retos que afrontan las personas refugiadas sirias. A partir de los resultados del análisis de los datos, se proponen modificaciones para aquellas actividades que no contribuyeron al desarrollo de dichas competencias y habilidades. Este trabajo subraya la importancia de las competencias tecnológicas e interpersonales para el siglo XXI y su conexión con la comunicación y el aprendizaje de lenguas. Además, este trabajo enfatiza la importancia de diseñar actividades que dejen espacio para la creatividad sin permitir que los alumnos se alejen excesivamente de los objetivos marcados por el profesorado.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Anglès
Col·lecció: Facultat de Ciències de l'Educació. Màster universitari en formació de professorat d'educació secundària obligatòria
Document: masterThesis
Matèria: Educació secundària obligatòria ; Anglès ; Tecnologia educativa ; Educació i Tecnologia ; Treball de grup en educació ; Aprenentatge en equip en educació ; Habilitats socials ; English as a foreign language ; Soft skills ; Technological skills ; Telecollaborative project



32 p, 411.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Ciències de l'Educació, TFM

 Registre creat el 2020-07-27, darrera modificació el 2021-05-30



   Favorit i Compartir