Google Scholar: cites
Classroom observation in second language classrooms : bridging the gap between theory and practice for pre-service and in-service teachers of Greek as an L2
Iakovou, Maria (National and Kapodistrian University of Athens)

Data: 2020
Resum: This paper is a qualitative study in the framework of a broader project (LETEGR2) that aims to shed light on the way classroom-based observation might contribute to bridging the gap between teaching theory and practice and assisting teacher education. It draws on data derived from pre-service (n=15) and in-service teachers (n=6) who applied the LETEGR2 Classroom Observation protocol in second language classrooms in Greece. Both groups of data are presented according to the observation stages (pre- and post-) in which they have been collected. They are discussed as pre- and in-service teachers' "voices" in terms of the main issues they bring to the fore in relation to L2 learners' profiles, the teaching process and teachers' practices. An attempt is made to link both group of participants' observed behaviours and events to underlying theoretical concepts for second language learning and teaching.
Resum: La investigació següent és un estudi qualitatiu que forma part d'un projecte més ampli anomenat LETEGR2. L'objectiu d'aquesta investigació és explicar com l'observació a l'aula pot contribuir a disminuir la bretxa entre els coneixements teòrics, la pràctica docent i la formació del professorat. Està basada en dades recollides de professors en pràctiques (n=15) i de professors en actiu (n=6) que van seguir el protocol d'Observació d'Aula del LETEGR2 en aules on s'ensenya grec com a segona llengua estrangera a Grècia. Totes les dades recollides es presenten seguint les diferents etapes d'observació en les quals han estat recollides (pre- i post-). La discussió de les dades es presenta a través de les veus dels dos grups de participants en relació als perfils dels alumnes d'una L2, el procés d'ensenyament i les pràctiques dels docents. S'intenta establir un vincle entre els comportaments i accions observades a cada grup de participants i els conceptes teòrics subjacents en el camp de l'ensenyament i aprenentatge d'una segona llengua.
Resum: La presente investigación es un estudio cualitativo que forma parte de un proyecto más amplio llamado LETEGR2. El objetivo de esta investigación es elucidar cómo la observación en el aula puede contribuir a disminuir la brecha entre los conocimientos teóricos, la práctica docente y la formación del profesorado. Está basada en datos obtenidos de profesores en prácticas (n=15) y profesores en activo (n=6) que siguieron el protocolo de Observación de Aula del LETEGR2 en aulas de enseñanza de griego como segunda lengua en Grecia. Todos los datos generados se presentan teniendo en cuenta las diferentes etapas de observación en las que se han recogido (pre- y post-). La discusión de los datos se presenta a través de las voces de los dos grupos de participantes en referencia a los perfiles de los alumnos de una L2, el proceso de enseñanza y las prácticas de los docentes. Se intenta establecer un vínculo entre los comportamientos y las acciones observadas en ambos grupos de participantes y los conceptos teóricos subyacentes en el campo de la enseñanza y aprendizaje de una segunda lengua.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Classroom observation ; LETEGR2 ; Qualitative analysis ; Pre-service/in-service teachers ; Second language teaching ; Observació d'aula ; Anàlisi qualitatiu ; Formació de professorat ; Ensenyament de segones llengües ; Observación de aula ; Análisis cualitativo ; Formación de profesorado ; Enseñanza de segundas lenguas
Publicat a: CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 3 Núm. 2 (2020) , p. 15-36 (Investigació i qüestions teòriques) , ISSN 2604-5613

Adreça original: https://revistes.uab.cat/clil/article/view/v3-n2-iakovou
DOI: 10.5565/rev/clil.45


22 p, 6.6 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > CLIL. Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2020-07-29, darrera modificació el 2021-08-01



   Favorit i Compartir