Globalització, Polítiques Educatives i Desigualtats [44040]
Troiano i Gomà, Helena
Bonal, Xavier
García Gracia, Maribel
Tarabini-Castellani, Aina
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia

Títol variant: Globalisation, Education Policies, and Inequality
Títol variant: Globalización, Políticas Educativas y Desigualdades
Data: 2020-21
Resum: Aquest mòdul explora l'impacte dels processos de globalització en els sistemes d'ensenyament i les polítiques educatives a escala internacional. Té com a objectius familiaritzar els estudiants amb els principals actors que intervenen en la definició de l'agenda educativa global, identificar les principals polítiques i reformes educatives que s'expandeixen i estandarditzen a escala mundial i subratllar els seus efectes principals sobre les desigualtats socials i educatives. El mòdul explorarà els debats actuals sobre la globalització, la pobresa i la desigualtat com a element clau per situar i comprendre l'agenda educativa global. S'analitzaran polítiques específiques en l'àmbit de la privatització de l'educació, la rendició de comptes, la lluita contra la pobresa, l'èxit educatiu o les polítiques compensatòries. A final del curs, els estudiants han de poder entendre el vincle entre els paradigmes de polítiques i les seves conseqüències per a la planificació de polítiques educatives i la seva formulació.
Resum: Este módulo explora el impacto de los procesos de globalización en los sistemas de enseñanza y las políticas educativas a escala internacional. Tiene como objetivos familiarizar a los estudiantes con los principales actores que intervienen en la definición de la agenda educativa global, identificar las principales políticas y reformas educativas que se expanden y estandarizan a escala mundial y subrayar sus efectos principales sobre las desigualdades sociales y educativas. El módulo explorará los debates actuales sobre la globalización, la pobreza y la desigualdad como elemento clave para situar y comprender la agenda educativa global. Se analizarán políticas específicas en el ámbito de la privatización de la educación, la rendición de cuentas, la lucha contra la pobreza, el éxito educativo o las políticas compensatorias. Los estudiantes al final de este curso deben ser capaces de entender el vínculo entre los paradigmas de políticas y sus consecuencias para la planificación de políticas educativas y la formulación de políticas.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Política Social, Treball i Benestar [4313228]
Pla d'estudis: Màster Universitari en Política Social, Treball i Benestar [1419]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
4 p, 107.2 KB

Anglès
4 p, 106.3 KB

Castellà
4 p, 106.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2020-07-31, darrera modificació el 2023-01-22



   Favorit i Compartir