Anàlisi del sector educatiu de l'Economia Social i Solidària
Cura Oliveras, Josep
García Hernández, Rosa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa

Título variante: Análisi del sector educativo de la Economía Social y Solidaria
Título variante: Analysis of the educational sector of the social and solidarity economy
Fecha: 2020
Resumen: Si l'educació vol ser transformadora i emancipadora cal que incorpori els valors i les pràctiques de l'economia social i solidària (ESS a partir d'ara). De la mateixa manera, si l'ESS vol esdevenir una proposta de canvi real respecte l'actual model econòmic hegemònic, caldrà vehicular el seu corpus de coneixement cap al conjunt de la ciutadania mitjançant una pedagogia coherent amb els seus propis principis i valors. Ara per ara no hi ha cap proposta consensuada ni debat fèrtil al voltant de com ha de ser l'educació des de la mirada de l'ESS. Situem doncs aquesta recerca en la necessitat de l'ESS d'articular el que podria ser una de les seves millors i més efectives eines de transformació social: l'educació de, i des de l'ESS.
Resumen: Si la educación quiere ser transformadora y emancipadora es necesario que incorpore los valores y las prácticas de la economía social y solidaria (ESS a partir de ahora). Del mismo modo, si la ESS pretende ser una propuesta real de cambio respecto el actual modelo económico hegemónico, tendrá que vehicular su corpus de conocimiento hacia el conjunto de la ciudadanía mediante una pedagogía coherente con sus propios principios y valores. Hoy en día no existe ninguna propuesta consensuada ni debate fértil alrededor de como tiene que ser la educación des de la mirada de la ESS. Situamos esta investigación en la necesidad de la ESS de articular lo que podría ser una de sus mejores y más efectivas herramientas de transformación social: la educación de y desde la ESS.
Resumen: If education wants to be transformative and emancipatory, it is necessary that it incorporates the values ​​and practices of the social and solidarity economy (SSE). In the same way, if the SSE is to be a real proposal for change with respect to the current hegemonic economic model, it will have to convey its body of knowledge to the general public through a pedagogy consistent with its own principles and values. Today there is no agreed proposal or fertile debate about what education should be like from the perspective of the SSE. We place this research on the need for the SSE to articulate what could be one of its best and most effective tools for social transformation: the education of and from the SSE.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Català
Titulación: Diploma d'Especialització (Postgrau) en Economia Social i Solidària : Desenvolupament Local, Cooperativisme i Transformació Social [3780]
Plan de estudios: Postgrau en Economia Social i Solidària: Desenvolupament Local, Cooperativisme i Transformació Social [3780]
Documento: Treball de fi de postgrau ; Text
Materia: Educació ; Educació transformadora ; Pedagogia ; Educación ; Educación transformadora ; Pedagogía ; Education ; Transformative education ; Pedagogy



62 p, 693.0 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Trabajos de investigación y proyectos de final de carrera

 Registro creado el 2020-09-02, última modificación el 2024-02-03



   Favorit i Compartir