Pràcticum [44309]
Margallo Gonzalez, Ana Maria
Escobar Urmeneta, Cristina
Sanahuja Gavaldà, José María
Masats Viladoms, Maria Dolors
González Monfort, Neus
Couso Lagaron, Digna Maria
Viladot Vallverdu, Laia
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Practicum
Títol variant: Prácticum
Data: 2020-21
Resum: L'estructura del mòdul és comuna a totes les especialitats, tot i que el coordinador/a de pràctiques de cada especialitat proporcionarà informació sobre les concrecions del mòdul a cada especialitat. La centralitat de les pràctiques al màster fa que els continguts i desenvolupament del mòdul de pràctiques es relacionin tant amb el mòdul comú (Formació psicopedagògica i social) con amb els mòduls específics de cada especialitat. El treball que l'estudiant realitzarà al llarg del mòdul ha de servir-li per tenir contacte amb la realitat de la professió, i per aquest motiu es desenvolupa, en gran part, en un centre d'educació secundària sota la supervisió d'un mentor o mentora de pràctiques del centre i un/a tutor/a de pràctiques de la universitat. L'assignació del centre de pràctiques la realitzarà la coordinació de cada especialitat seleccionant els centres formadors, establerts des del Departament. Es prioritzaran els centres que pertanyen al programa de centres formadors i es tindrà en compte l'afinitat dels centres amb les línies de renovació pedagògica impulsades pel màster, tot i que també es mirarà de tenir en compte, quan sigui possible, la procedència geogràfica dels/de les alumnes. En primer lloc, l'estudiant haurà de conèixer la realitat d'un centre educatiu, les seves funcions, estructura i organització, així com integrar-se en la vida i les activitats del centre de pràctiques en general i de les grups on imparteix classe el seu mentor o mentora en particular. En segona instància haurà d'integrar-se en un grup 1 imparteix classe el seu mentor o mentora en particular. En segona instància haurà d'integrar-se en un grup classe i realitzar activitats d'intervenció tant amb acompanyament com de manera autònoma. En conjunt, la seva feina, tanten les fases de preparació a la universitat com en la seva estada en un centre de secundària, li ha de permetre posar en pràctica les competències necessàries per al seu desenvolupament professional, amb l'ajuda de la tutora o el tutor de la universitat, de la coordinació de pràctiques del centre i del mentor o mentor de pràctiques del centre.
Resum: La estructura del módulo es la misma en todas las especialidades aunque el/la coordinador/a de prácticas de cada especialidad proporcionará información sobre las concreciones del módulo a cada especialidad. La centralidad de las prácticas determina que los contenidos y desarrollo del módulo de prácticas se relacionen tanto con el módulo común (formación psicopedagógica y social) como con el módulo correspondiente a cada especialidad. El trabajo que el estudiante realizará durante el módulo le servirá para tener contacto con la realidad de la profesión por lo que se desarrolla en gran parte en un centro de educación secundaria bajo la supervisión de un tutor de prácticas en el centro y un tutor de prácticas en la universidad. La asignación del centro de prácticas la realizará la coordinación de cada especialidad que seleccionará los centros formadores, establecidos por el Departament. Se priorizarán los centros del programa de centros formadores y se tendrá en cuenta la afinidad de los centros con las líneas de renovación pedagógica impulsadas por el máster. Cuando sea posible, también se tendrá en cuenta la procedencia geográfica de los alumnos. 1 En primer lugar, el estudiante deberá conocer la realidad de un centro educativo, sus funciones, estructura y organización. También deberá integrarse en la vida y las actividades del centro de prácticas en general y de su tutor en relación al centro. En segundo lugar, deberá integrarse en un grupo clase y llevar a cabo actividades de intervención acompañadas y autónomas. En conjunto, la labor del estudiante, tanto en las clases de preparación a la universidad como en su estancia en el centro de secundaria, le permitirán poner en práctica las competencias necesarias para su desarrollo profesional. Para lograrlo, contará con la ayuda del tutor de universidad, del coordinador de prácticasdel centro y del mentoro mentora de prácticas del centro.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [4310486]



Català
6 p, 109.5 KB

Anglès
6 p, 108.3 KB

Castellà
6 p, 109.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2020-09-18, darrera modificació el 2020-10-23



   Favorit i Compartir