Google Scholar: citas
Tendencias cognitivas y procesos de abstracción en el aprendizaje del Álgebra y de la Geometría
Filloy Yagüe, Eugenio

Fecha: 1993
Resumen: In the present paper we discuss eleven kinds of phenomena which make themselves manifest at the time students are learning new mathematical concepts and operations. These phenomena can be observed both in the classroom and during clinical interviews. When learning mathematics, new rules are constantly being formed, due to the fact that new ways are found to extend conceptual networks previously developed. A central aspect in this point of view is the idea of sense, as opposed to meaning, when speaking about an MSS. In all the cornments, we have tried to distinguish between these two notions: meaning and sense.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Castellà
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Resolució d'equacions ; Teorema de Thales ; Sistemes matemàtics de signes (SMS) ; Abreviació de textos ; Dotació de sentits intermedis ; Abstracció i cognició ; Anàlisi historicocrític de texts matemàtics
Publicado en: Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 160-166, ISSN 2174-6486

Adreça original: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21186
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v11-n2-filloy
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4531


7 p, 399.1 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Enseñanza de las ciencias
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2008-01-24, última modificación el 2023-02-08



   Favorit i Compartir