Calificaciones, pruebas objetivas y aprendizaje significativo en Química y Física de COU
Vázquez Alonso, Ángel (Universitat de les Illes Balears. Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació)
Fecha: |
1992 |
Resumen: |
Herein are studied the relations between Chemistry and Physics school marks in COU and in the first university year, and the score obtained at an objective test designed on the COU curriculum. The output of correlations is low and the analysis of the regression shows that the predictive ability of the variables of the objective test with respect to the marks is small; paradoxically, it is bigger for the marks at university than for those in COU, whose curriculum was the base for the test. Besides, predictive results are higher for Chemistry than for Physics. Non-significant learning could explain both, low results and the differences observed. |
Derechos: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Lengua: |
Castellà |
Documento: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Materia: |
Proves objectives (POs) ;
Habilitats de raonament i resolució de qüestions curtes ;
Anàlisi de regressió ;
Física/Química de COU ;
Calificacions acadèmiques ;
Canvi conceptual |
Publicado en: |
Enseñanza de las ciencias, V. 10 n. 3 (1992) p. 275-284, ISSN 2174-6486 |
Adreça original: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/39783
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v10-n3-vazquez
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4626
El registro aparece en las colecciones:
Artículos >
Artículos publicados >
Enseñanza de las cienciasArtículos >
Artículos de investigación
Registro creado el 2008-01-28, última modificación el 2022-10-27